Ga naar inhoud

Elextrolux EWF 14070 W storing/kapot


Aanbevolen berichten

Ik heb een Electrolux EWF 14070 W. In het begin stopte de machine te vroeg met het programma dat ik had ingesteld en moest dan apart centrifugeren en/of het water wegpompen. Nu doet de machine 1 tot enkele seconde iets (pompt er dan water in of uit) en stopt dan, dan begint het groene lampje te knipperen en dit blijft. Ik heb verschillende wasprogramma\'s en instellingen uitgeprobeerd, maar overal hetzelfde probleem. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en of ik dit zelf kan verhelpen??
Link naar reactie
Lees de foutcode eens uit. Zet hiervoor de machine aan met gesloten deur en druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra Spoelen samen in en houd ze ingedrukt. Het Start/Pauze lampje gaat nu in een bepaald rood/groen of geel/rood patroon knipperen. Welk patroon en welke kleuren?
Link naar reactie
Foutcode E31: probleem met de (elektronische) nivo regelaar. Verwijder het bovenblad. Je ziet rechts boven de elektronische nivo regelaar (= ronde bus met een 3 tal dunne draadjes en rubber slangetje) zitten. Trek het slangetje er eens van af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine dan eens.
Link naar reactie
Wow, ja het lijkt erop dat die het weer doet!! Wauw! Bedankt!! Wel raar, leek er niet op dat er wat gebeurde toen ik blies, maar blijkbaar heeft dat wel geholpen. Ik wacht nog even af tot het programma klaar is en dan probeer ik er nog een. Dan pas durf ik echt te juichen. Maar zou fantastisch zijn! :-)
Link naar reactie
Als het slangetje verstopt zit klopt de water hoogte meting niet en geeft hij dus een foutmelding. Als hij nu weer werkt de machine een beurt geven met een wasmachine reiniger en vaker wassen op hogere temperatuur. Of zo nu en dan een kookwas draaien zonder wasmiddel en wasgoed, de zeep prut van ons hedendaagse vloeibaare wasmiddel lost dan op.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...
Beste HarryO (of iemand anders die mij kan helpen). De wasmachine heeft het een tijdje gedaan, maar nu toch weer kuren. Het probleem blijft zich voordoen dat de wasmachine stopt wanneer die bezig is met centrifugeren (en maakt het programma dan niet af) en nu dat de machine helemaal geen programma meer start. Ik heb weer de foutcode uitgelezen en weer hetzelfde als hiervoor. Eerst gaan alle lampjes om de beurt knipperen, nadat ik het nog een keer deed kreeg ik weer 3 keer rood 1 keer groen. Heb jij een idee wat dit kan zijn en waarom het probleem zich iedere keer toch weer blijft voordoen? Dat slangetje doorblazen heb ik nu al enkele keren gedaan, de ene keer helpt het, andere keer niet. Maar het helpt niet blijvend. Machine draai ik nu af en toe op hoge temp en heb ook met wasmachine reiniger een programma gedraaid, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen... Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Beste HarryO, ik kreeg geen melding in mijn email, vandaar wat late reactie. Het slangetje gaat direct naar de kuip (voor zover ik kan zien) en is niet beschadigd. Hoe controleer ik de elektronica module op koolborstel gruis? (Wat is de electronica module en hoe herken ik koolborstel gruis en hoe verwijder ik dat dan evt.?)
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Hallo, ik ben met deze machine opgelicht door een tweedehands wasmachinehandelaar (leef op sociaal minimum en kan me geen nieuwe veroorloven). Het probleem met dit apparaat is dat hij wel de extra korte, amar niet de korte was optie geeft (slaat hij over bij indrukken knopje etrxa speoeln, kort, extra kort) en eht mini-wasprogramma (met draaiknop) doet hij ook niet. Wat kan ik hier zelf aan doen? Mvgr.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...