Ga naar inhoud

LCD-scherm wordt niet herkend...


Aanbevolen berichten

beste mensen, Ik heb een mooie 19" LCD-breedbeeldmonitor (of moet ik zeggen TFT?) maar Windows herkend hem niet. In apparaatbeheer staat er maar één monitor vermeld en dat is een 'standaard crt-monitor'. Nou, zo'n bakbeest heb ik, gelukkig(!) niet meer :lol: De monitor is: GABA GB1901W en was heel voordelig in prijs. Echter, al snel stelde ik vast dat Win XP -of de videochip op het moederbord- de resuolutie niet kende (=1440 x 900). Om die reden heb ik een -eveneens voordelige- nieuwe videokaart gekocht; het betreft de nVIDIA GeForce FX5200 van MSI. LCD-scherm hierop aangesloten en vervolgens de instellingen aangepast, resolutie van 1440 x 900 kwam nu wel voor in het lijstje mogelijkheden. Het geheel werkt probleemloos, maar blijf het vreemd vinden dat Windows het LCD-scherm niet herkend... Bij deze monitor zat alleen een eenvoudige handleiding, geen drivers. Voorts heeft ie twee defecte pixels; eentje licht groen op en een andere rood. In het dagelijks gebruik zijn ze overigens niet hinderlijk of storend aanwezig. Is er toch een mogelijkheid om aan het OS te laten weten dat ik een LCD-breedbeeldscherm heb i.p.v. een bakbeest (crt-monitor)?
Link naar reactie
Inmiddels gedaan wat jij schreef in jouw eerste reactie, Gerben. Dit gedaan middels apparaatbeheer waarna Windows moest worden herstart. Kreeg vervolgens de standaard VGA-waarden waarna Windows vroeg voor optimale instellingen. Deze vraag accoord gegeven en had weer de juiste instellingen; Win XP vond en deed dit automatisch, had de driver-cd niet eens nodig. Weer bij apparaatbeheer gekeken en nu staat er idd plug & play monitor (standaardmonitortypen). Dit is wat jij bedoelde? Mijn breedbeeldscherm wordt niet apart genoemd; ook niet als 'lcd-monitor'.
Link naar reactie
OK Gerben. Toch in elk geval dank voor de tips. En nee, ik doe helemaal niet aan gamen, of het zou dan andere en bovendien relatief simpele spelletjes moeten zijn. Deze tower-pc gebruik ik hoofdzakelijk als communicatiemedium via het Internet en voorts een beetje office-gebruik. Heb nog wel een ander vraagje: wat is eigenlijk een goede kijkafstand; d.w.z. hoe ver mag of moet het scherm van je af staan? Voor televisies weet ik dat de regel geldt: 5 maal de beelddiagonaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...