Ga naar inhoud

Asus Geforce 8500GT 100 graden. Is dat goed?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb vanavond DTM Race Driver 3 gespeeld op mijn 8500GT (passief gekoelt) en ik dacht, laat ik eens kijken hoe warm die is na een uurtje spelen. Tot mijn grote verbazing stond er 100 graden op PC Wizard. :o Ik heb wel eens gekeken na een uurtje Call of duty 4 maar toen kwam die niet hoger dan 86 graden. Dus ik heb ff gevoeld aan de kaart maar die was echt heet. Ik heb een minuut later weer gekeken en toen was hij 94 graden, en 5 min later 87 graden. Is dat goed of moet ik over gaan op een active koeler? Ik hoor het wel Mark
Link naar reactie
100 graden is wel veel. Het hangt alleen een beetje van de kaart af of het teveel is. Oververhitting geeft vastlopers, aangezien je het daar niet over hebt is er niks aan de hand. Nadeel van extreem hoge temperaturen is, is dat de componenten op de kaart sneller verouderen. Dus wordt de levensduur van je kaart ingekort. Kijk even of je iets kunt verzinnen met betrekking op systeem koeling. Dus een lucht flow in de kast. Als de lucht binnenin stil staat dan worden passief gekoelde kaarten erg warm. Als je de mogelijkheid hebt, zorg dan dat de VGA kaart veel vrije ruimte heeft. Dus geen uitbreidingskaarten direct naast de VGA kaart plaatsen. Als dat allemaal niet kan dan zou je naar aparte VGA koeling kunnen gaan kijken. Maar dat kan soms erg duur zijn (t.o.v. een GF8500), dan kun je beter een andere kaart kopen en deze verkopen.
Link naar reactie
Ik heb inderdaad geen last gehad van vast lopers. De kaart zit helemaal in zijn eentje want ik er helemaal geen uitbreidings kaarten om heen zitten. Ik denk dat ik maar een case fan aan de zijkant doe die recht op de kaart blaast. Of even door sparen en over een paar maanden een andere video kaart met koeler kopen. Maar ik heb geen flauw idee welke kaart ik zou kunnen kopen. Ik game veel maar 150 euro voor een kaart vind ik toch wel aan de dure kant. :o
Link naar reactie
100 graden is heet, maar niet teveel voor een GPU. Maar ik denk niet dat het goed is voor de levensduur ervan. Als 150 euro te veel is, kun je natuurlijk ook een wat lichtere kaart nemen. Er is nog een heel traject tussen een 8500GT en een 4850. Ik heb al 9800GT kaarten gezien voor 99 euro. Deze is praktisch identiek aan de 8800GT, die zelf weer wat duurder is.
Link naar reactie
Met een goede casefan ben je waarschijnlijk ook geholpen. Zorg er wel voor, dat je de lucht [u:6de184c5c6]door[/u:6de184c5c6] je kast heen laat stromen en niet alleen lucht je kast in blaast, want dan heb je er nog niets aan, natuurlijk. Dat doe je met een 'zuigende' fan aan de voorzijde en een 'blazende' aan de achterzijde. En hoe groter de fans, hoe minder herrie ze maken. Goede casefans zijn er al voor zo'n €15,-, dat scheelt toch aanmerkelijk ten opzichte van een nieuwe grafische kaart. En mocht het nou echt niet helpen, dan kun je na verloop van tijd altijd de aanschaf van een actief gekoelde grafische kaart overwegen.
Link naar reactie
Die is wel weer een slag lichter, echter wel een betere dan wat je nu hebt. In dezelfde prijsklasse is er ook de 9600GSO, die weer wat beter is. [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/710?currFilters=eNptkMEOgyAMht%2BlT0BBg9b7bnuIRjmQETWybDNm7z4EXYaOS%2BnH9yelTFLQ4kkT3Mz8HKYOGk%2BCYC0VwTjZ1lxtv7ZIIDLMrx%2B5IHDcx7giYOc2aOsac41zEmyLdQ44AyHTaVXkSofVQSmVOoXEkcjqRPQphfkSfDtMf5aQcFpCwOVWYy8JcAfzDuJ4GIgfTXux7m4mDw0HZ7EkZbrFzz3YfR9EGktqlNC8w%2FkAQx5yTQ%3D%3D&orderField=prijs&orderSort=asc]lange link[/url]
Link naar reactie
Nee, me voeding heeft inderdaad geen PCIe aansluiting :? Verder heb ik zitten rond neuzen en ik ben er achter gekomen dat je geen dikke video kaart nodig heb, als je een resolutie gebruikt die kleiner is dan 1680 x 1050. Ik heb 1400 x 900 (19") dus dan zou ik aan een 9600GT genoeg hebben?? Of toch niet? Dat bespaard me ook een voeding, want aan een 400W heb je toch genoeg?
Link naar reactie
Tja, een 9600 is een nieuwe naam voor een 8600. En die is wel wat sneller dan jouw 8500. Je gaat er qua videokracht niet wezenlijk op vooruit dan. Wil je echt meer power dan zit je op een 9800/8800. Je zult zelf de afweging moeten maken. Ben je tevreden met de power van je huidige kaart dan kun je nog altijd dat extra casefannetje inzetten. Is het allergoedkoopst.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...