Ga naar inhoud

Soms Groene en zwarte rand op beeldscherm


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een tijdje geleden, bij een vriend gelogeerd en daar heb ik mijn TFT en mijn PC mee naartoe genomen. Toen ik daar wegging, en ik hier (thuis) Crysis wou spelen, kreeg ik een zwarte (soms Groene) rand in mijn scherm, hij is zoiezo 5 cm dik (de zwarte). Ik weet niet of het aan mijn beeldscherm, het spel of de Videokaart ligt, want als ik gewoon in windows ben, doet hij het gewoon, kijk ik een dvd, heb ik ook nergens last van, maar alleen bij spelletjes heeft ie dat. Kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is? (ik heb wel screenshots maar ik heb geen idee hoe ik die moet plaatsen) Greets, Tompecht (ik heb nog zeker 1,5 jaar garantie op mijn scherm)
Link naar reactie
ik heb niet zo goed gekeken: [URL=http://img384.imageshack.us/my.php?image=ennueengroenelk2.png][img:1828f3bc47]http://img384.imageshack.us/img384/9671/ennueengroenelk2.th.png[/img:1828f3bc47][/URL] Heb beeldformaat stond hier tijdelijk op 1024x768 omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar nee, hij doet het zelfde in 1680x1050. Drivers heb ik van pc afgehaald, en de utility ook, bij een ander beeldscherm had hij hetzelfde, dus ik denk dat het of aan de game ligt of aan mijn videokaart Greets, Tompecht
Link naar reactie
Tja dat zijn geen argumenten natuurlijk: "kan niet want het is de eerste keer". Als iets stuk gaat of het niet meer goed doet is er altijd 'een eerste keer'. :wink: Zelfs peperduur nieuw spul kan na een dag normaal gebruik stuk zijn...... Ik heb de uitsluitingsopties gegeven: andere monitor eraan, zonodig andere kaart erin. Ik denk niet dat je op een andere manier de boel bij elkaar kunt theoretiseren.
Link naar reactie
Tja, als het de monitor niet is en het ligt niet aan dat ene spel, maar je hebt die decoratieve kleurrandjes bij de zwaardere grafische toepassingen, dan mag de kaart retour. Als je daar nog garantie op hebt. Je weet wel zeker dat de videokaart stevig in het slot zit na al dat gesjouw met de kast? Een keertje loshalen en weer inprikken?
Link naar reactie
Als het hierboven bij die afbeelding om een screenshot gaat en niet om een foto dan heb je je antwoord al, als het aan de monitor lag had je het op een screenshot niet gezien, een screenshot komt de monitor helemaal niet aan te pas, dat gaat gewoon via de videokaart. Als je het dan ook nog eens in meerdere programma's hebt is het echt de videokaart.
Link naar reactie
@ KeesA: Ik weet zeker dat de videokaart goed in het slot zit, omdat ik hem vanmiddag mooi heb schoongemaakt, dus dan moet je hem wel uit het slot halen om overal goed bij te kunnen. Ik vind het wel raar dat ineens na een verhuizing hij het niet meer goed doet in Crysis (3DMark ook), ik heb hem al wel vaker verhuist..... @ Kid Jansen: Ik weet wel dat het als het van de monitor was, dat je dat dan niet op de screenshot kon zien, ik wou alleen zeker weten, en daarom ben ik hier ook geregistreerd. (Als ik hier niet geregistreerd was geweest had ik deze videokaart ook niet....) (de DVI-I kabel heb ik al schoongeblazen; you never know) Greets, Tompecht
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...