Ga naar inhoud

bauknecht wfo 2451 (stop klapt eruit)


p-karssen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, als ik de wasmasjien start, valt bij het waswater inlaten na een korte tijd de netspanning in huis weg. Stop in de meterkast resetten leidt slechts tot een herhaling. echter, na een wachttijd en \"programmakeuze \'afpompen\', lukt dat laatste wel. Toch blijft het probleem bestaan. (waar) kan er evt water sluiting veroorzaakt worden ?? gloeps, Pieter
Link naar reactie
mogge harry, steeds heb ik direct de netspanning eraf (aardlek eruit), als ik aan de programma knop draai; tenzij de spanning niet direct (~1/4 uurtje later) wordt aangesloten. K zag in de stoppen kast ook dat de stopkop ingebrand was, heb er nu een andere ingedaan. Heb zojuist nog es gedaan met gedraaide stekker; en toen weer als vanouds/normaal. afpompen kon, centrifuren en spoelen kon ook. overigens is het centrifuren wel n lawaaiig piep-achtig geluid. Helpt dit? Pieter
Link naar reactie
Net nog even geprobeerd. slik. zelfde probleem nog: na starten wasprogram, klapt de stop er pasuit als de trommel in het wasmasjien zou moeten gaan draaien. ik kan de aardlek pas resetten als, of de wasmasjienstekker eruit is, of de programmaknop op 0 staat. Dan lukt reset wel. Als ik dan weer naar de program stand wil klapt de aardlek weer. (lijkt alsof het programma de stand herkent?) Draai ik tegen de klok in naar afpompen dan werkt dat normaal. De aardlek schakelt niet af..
Link naar reactie
goeiemiddag ik heb met losgenomen bedrading de weerstand gemeten; tussen element-mantel en chassis; is 0 ohm (ok). tussen kern van het element en de mantel is ~500 kiloOhm; globaal hetzelfde voor beide aansluitpunten blijkbaar. Lijkt me niet onaardig voor een verwarmspiraal.??
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...