Ga naar inhoud

zanussi trentino 1400


Aanbevolen berichten

onze zanussi trentino 1400 doet sinds vandaag niets meer sinds hij midden in een wasprogramma gestopt is. we hebben de wasmachine leeg laten lopen via het afvoer slangetje aan de voorkant en de dop van het filter eraf gedraaid. Daar kwam een klein beetje vuil uit. als we een wasprogramma selecteren en op start drukken gaat het lampje \'deur\' branden. verder gebeurt er niets. Iemand een idee wat het kan zijn?
Link naar reactie
het is een zwf14010 en het lampjes patroon is van linksboven alle lampjes bij langs tot rechtsonder: centr. red spoelstop kort voorwassen extra spoelen start/pauze voorwassen/wassen spoelen centrifugeren einde deur en dan weer van voren af aan. vandaag heeft mijn vrouw wel een programma kunnen starten maar is hij weer middenin het programma gestopt. We denken op het moment dat er afgepompt moet worden, vandaar dat ons vermoeden is dat er iets met de afvoerpomp aan de hand is.
Link naar reactie
de wasmachine begint niet als ik een wasprogramma aan zet. Hij zit nog vol met water van een half programma.als ik nu als programma \'spoelen\' aanzet, dan gebeurt er niets. het lampje bij \'start/pauze\' en bij \'deur\' branden. Als ik dan de knoppen indruk zoals genoemd, dan gaan de volgens lampjes branden: Eerst: start/pauze en einde Daarna: alleen einde. dan weer start/pauze en einde daarna: alleen einde etc.
Link naar reactie
Dat is de foutcode: E21 Problemen met het afvoeren van water. Laat de machine eerst eens leeg lopen door de afvoerslang in een afwasteiltje te leggen. Als er helemaal niets meer uit komt dan de dop van het filter langzaam los draaien. Kijk of er iets in het filter/pomp zit. Controleer ook of je het schoepje met je vingers in beide richtingen kunt draaien.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Hallo allemaal, mijn Zanussi Trentino 1400 centrifugeert niet meer. Water opnemen en wegpompen werkt goed, alleen draait de trommel niet. Als ik de foutcode opvraag, branden de lampjes in het volgende patroon: 2x start/pauze en einde 3x einde Heeft iemand een idee wat dit betekent? Alvast bedankt!
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Hallo, Onze Zanussi Trentino 1400 heeft opeens een vreemd probleem. Machine begint met vullen,stopt en begint dan met leegpompen. Foutcode op gevraagd dmv start/pauze en extra spoelen. Lampje start/pauze en lampje einde knipperen gelijktijdig 6 x. Weet iemand wat deze code is. Alvast bedankt
Link naar reactie
E66: probleem met het verwarmings element of de aansturing hiervan. Controleer als eerste het element op aard sluiting.Tussen de pennen van het element en aarde moet het oneindig zijn. Tussen de aansluitingen van het element zelf tussen de 25 en 50 Ohm. Controleer de kabels tussen element en module op slechte stekker verbinding en slijtage plekken van de isolatie door het schuren tegen de kuip of zijkant van de machine. Controleer de module op losse contacten, gammele relais en koolborstel gruis.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Onze Zanussi zwf1410 heeft ook een probleem... de schoepen in de trommel, die de was zegmaar "slaan" zitten allemaal een beetje los; hierdoor maakt hij nogal herrie. Ik heb geprobeerd deze vanuit de trommel vaster te maken, maar ze lijken van buitenaf geschroefd te zijn. Klopt dit en zo ja, kan ik de behuizing van de trommel enigszins eenvoudig openen, als ik de voor en achterkant uit elkaar haar? (Hopende op Harryo met een geweldig antwoord
Link naar reactie
  • 1 maand later...
De melding is niet volledig maar gezien de 3X melding en je fout omschrijving heb ik wel een idee. Verwijder het bovenblad. Rechts boven zie je de nivo regelaar. (Mogelijk 2) Trek hier het slangetje van af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine nu nog eens.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...