Ga naar inhoud

Wasmachine voert soms spoelen / centrifu


PvS-1

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een poos terug van mijn wasmachine de koolborstels vervangen (kuis versleten). Sinds die tijd af en toe het probleem: Hij rond het programma niet af (wasgoed zeiknat e.v. met sop er nog in), er staat zoals gebruikelijk een 0 op het middelste display, alle lampjes zijn uit. Bij 60 graden witte/bonte was treed het zeer regelmatig op, vaker dan bij de minder warme programma\'s die we gebruiken. Na opnieuw het programma spoelen / centrifugeren te draaien is de was bijna altijd wel goed droog. Ik heb na zo\'n programma met natte was met sop de foutcode van de machine uitgelezen (aanzetten met start ingedrukt houden tot code komt): Op display alles aan (888 met puntjes) van de lampjes brandde centrifugeren en spoelen. . Iemand enig idee wat hier aan de hand is. p.s. heb al de suggestie gekregen (en gecontroleerd) relais in computer te controleren op nog goed vastgesoldeerd. Er zitten er alleen een stel in voor de motor en die zitten goed. Wasmachine: Bosch WFO120ANL/01 FD 8201 700045
Link naar reactie
Beste HarryO, Dank je voor de reaktie. Mag ik nog wat vragen? 1) Hoe kom je aan foutcode 6? 2) In deze machine zitten een paar relais, die zijn allemaal voor de motor aansturing. De rest word met TRIACs geschakeld, die zitten nog goed vast en kunnen niet plakken. De bekabeling bij de computer is er al regelmatig af geweest. Die heb ik pas gecontroleerd en leek in orde. Uit jouw tekst leid ik af dat je denkt aan een niet uitschakelende verwarming. Hoe \'weet\' de machine dat? Defecte temp sensor? Weet jij daar de nomimale waarden/temp van? p.s. Ik kan nergens een service manual vinden. Je zou mij erg helpen met een (stukje uit) service manual zodat ik foutcodes en beschrijving kan lezen b.v.d. PvS-1.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...