Ga naar inhoud

Wasmachine neemt van begin af aan al te


Frieda

Aanbevolen berichten

Zeven jaar geleden kocht ik mij een AEG wasmachine electrolux lavamat. Na een paar keer wassen kwam ik tot de ontdekking dat de was geheel niet schoon waste en ben gaan opletten en kwam tot de conclusie dat de machine te weinig water pakte. Sinds die tijd doe ik zelf er telkens 4/6 liter water bij en dan is de was ook goed schoon. Nu begint me dat toch langzamerhand een beetje te vervelen, vooral als ik het vergeet om er water aan toe te voegen. Is het mogelijk om via een menu het waterpeil aan te passen ?? Ik hoop dat zoiets kan :)
Link naar reactie
De water hoogte is niet in de elektronica aan te passen, de machine heeft een mechanische nivo regelaar. Ik betwijfel of het nivo te laag is. De machine heeft wel een mogelijkhied voor 2 extra spoelgangen (Spoelen +) Probeer ook eens een wasbeurt met de helft van de hoeveelheid zeeppoeder van wat je nu gebruikt. Als er zeep in je was achter blijft zit er dus ook nog vuil.
Link naar reactie
Spijtig om te horen dat dit niet kan worden aangepast en ja wel hoor het water peil is echt te laag. De was wordt nog niet eens doordrenkt van het water, mits ik een half machine laad tja dan zal de was nat worden maar dan nog niet voldoende. Waspoeder gebruik ik echt maar het minimum van, ik ben ervan op de hoogte dat meer poeder geen nut heeft. Het zal dan zo moeten blijven tot hij eindelijk eens kapot zou gaan. Wedden dat deze machine nu zeker 20 jaar mee zal gaan terwijl ik altijd een Miele heb gehad en die zijn nooit ouder geworden dan 7 jaar. Bedankt in ieder geval voor de moeite en nu weet ik dus dat er echt niets aan te doen is :(
Link naar reactie
Het gaat mij niet lukken een foto te plaatsen, heb van alles geprobeerd :S Ik heb de trommel laten vollopen zonder was erin en het water komt net tot onder de rand van de metalen trommel. Als ik dat meet kom ik aan 6 à 7 centimeter water in de trommel.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...