Ga naar inhoud

Proline wasmachine PFL510W-E1 stop er te


denkst123

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen stopt onze wasmachine er na een minuut mee als je een programma probeert te starten. Wat gebeurt er: Willekeurig programma instellen (wassen of centrifugeren) dat begint de wasmachine braaf aan het (bij wassen volpompen met water en bij (het centrifugeren) met het afpompen van het water. Als de trommel wil gaan draaien houdt de machine er ineens mee op, gaat het start/pauze ledje knipperen en maakt hij een aantal keer het piepgeluid als je normaal de knoppen indrukt. Het programma pauzeert en je kan geen ander programma meer kiezen. Er staat bij het wassen wel een laagje water in de machine als hij pauzeert. Volgens de handleiding is er een indicatie hoeveel keer het ledje knippert en welk probleem daarbij hoort. Het knipperen gaat alleen zo snel dat ik ze niet kan tellen. Wel vaak en hij herhaalt het nog een keer. We hebben de machine opengemaakt, niks te zien. Geen water lekkagen, filter schoongemaakt, afvoerslang uitgespoeld, nieuwe aanvoerslang aangesloten. Nu is mijn vermoeden dat het misschien aan de deur ligt, aangezien hij normaal er ook mee stopt op dit punt als de lading te zwaar was, of de deur niet goed gesloten was. Slot er uit gehaald, geen smeltplekken, met een schroevendraaier kan ik het sluitmechanisme nog bewegen. En als de machine op pauze springt krijg ik de deur ook niet open. Er met de platte hand op tikken zorgt er ook niet voor dat machine weer verder kan. Nu ging de machine gister ineens weer aan het werk na wat rommelen (al weet ik niet precies door welke handeling) Trommel begon met centrifugeren (ik zag wel in de weerspiegeling van het zeil er onder een soort wit licht aan de onderkant, waardoor ik hem uit zetten en op z\'n kant zetten om te kijken. Daarna deed hij weer niks. Hopelijk heeft iemand een tip, want er maken 12 mensen gebruik van en we hebben geen alternatief. PS, ik krijg het ijzerdraad van het rubber er niet meer om aan de buitenkant. Ik krijg hem niet meer netjes strak er omheen. Dit heb ik er pas afgehaald nadat de problemen begonnen om bij het deurmechanisme te komen.
Link naar reactie
Ik denk dat de koolborstels op zijn, hierdoor stopt de motor of gaat in het geheel niet draaien. Staan er nog meer nummers in de deurrand? Graag alles vermelden. Probeer ook het knipper patroon te tellen, dat is voor mij de foutcode. Maak eens een duidelijke foto hoe het manchet nu aan het front zit. Je had bovenlangs bij de deurvergrendeling kunnen komen. Met je hand tussen de kuip en het front door.
Link naar reactie
Dit betekent dat uw Niveau bakje vol zit met zeepresten of de niveau sensor defect is (sensor gaat niet vaak defect). Het bakje zult u terug vinden om het slangetje te volgen vanaf de Niveau sensor (rechtsboven in) die vervolgens naar de trommel gaat, daar moet het bakje te vinden zijn. Dit bakje even shoonmaken met heetwater en weer terug plaatsen. Om erbij te komen moet u de rubber van de trommel mogelijk verwijderen. Of misschien vanaf de onderkant kunt u er bij(vaak erg lastig) Suc6.
Link naar reactie
Na wat gekloot heb ik de motor er uit kunnen krijgen, de zijpanelen en voorkant kunnen er niet af. Ik heb de koolstof borstels gevonden maar nu het volgende, de schroeven zitten echt muur vast, heb er 1 uit kunnen krijgen. Andere nog niet en daarmee wil ik even wachten voordat ik ze lam maak. Ik heb foto\'s gemaakt, misschien kunnen jullie zien of ze echt op zijn. :D [img]http://i62.tinypic.com/10rpbnq.jpg[/img] [img]http://i61.tinypic.com/143peeh.jpg[/img] Iemand nog tips om die krengen los te krijgen mocht het nodig zijn? :fp:
Link naar reactie
  • 11 maanden later...
Hallo Denkst123, Ik heb hetzelfde type wasmachine Proline PFL506W-E1, Hij wil niet draaien bij het starten, de trommel wordt wel gevuld met water, daarna begint hij te pieppen en hij knippert 7 keer, dat is een fout code. Ik zag ook vonkje bij de moter. Nou vermoed ik ook de koolborstels, of kan iets anders aan de hand zijn?? Als het de koolborstels zijn waar kan ik ze kopen?? Alvast bedankt.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...