Ga naar inhoud

Kantelen beeldweergave


Aanbevolen berichten

Deze week heb ik een monitor gekocht die ook 90 graden gedraaid kan worden. Alleen ben ik nog op zoek naar software waarmee ik de beeldweergave ook kan kantelen. Ik heb begrepen dat sommige videokaarten (nVidia bijvoorbeeld) dit sowieso al kunnen, maar ik heb een Intel(R) 82852/82855 GM/GME Graphics Controller. Hopelijk kan iemand mij helpen aan een (gratis) programmaatje, zodat ik mijn beeldweergave kan kantelen. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Is het erg als ik je niet helemaal kan volgen? Als ik het wel goed begrijp: Je hebt een monitor? (TFT?) Die kan horizontaal (90 graden) naar links of rechts worden gedraaid? Maar hoe wil je je beeld (op het scherm dus?) gekanteld hebben? Een soort 3D scherm wil je hebben o.i.d? Wat is je bedoeling daarvan eigenlijk?
Link naar reactie
Sorry dat ik blijkbaar niet helemaal duidelijk ben. Het is inderdaad een tft-scherm dat 90 graden te draaien is naar links of rechts. Dat is vooral om makkelijker documenten van a4-formaat te kunnen lezen of bewerken: in plaats van een "liggend" formaat, is het dan "staand". Ik zoek software om ervoor te zorgen dat de weergave van het beeld ook draait. Want als de weergave niet ook roteert blijft dat liggend en heb ik er nog niets aan...
Link naar reactie
[quote:e13dbeca41="tijnmar"]Sorry dat ik blijkbaar niet helemaal duidelijk ben. Het is inderdaad een tft-scherm dat 90 graden te draaien is naar links of rechts. Dat is vooral om makkelijker documenten van a4-formaat te kunnen lezen of bewerken: in plaats van een "liggend" formaat, is het dan "staand". Ik zoek software om ervoor te zorgen dat de weergave van het beeld ook draait. Want als de weergave niet ook roteert blijft dat liggend en heb ik er nog niets aan...[/quote:e13dbeca41] Bij sommige videokaarten kun je dit in de opties instellen, en bij sommige kun je met ctrl (of met cntrl/alt ) en dan op pijltjes toets links of rechts ook doen.
Link naar reactie
[quote:b042872a35="Vandread"]Dat heet een Pivot functie, zoek eens bij eigenschappen van het scherm (geadvanceerd ofzo) of je een pivot functie hebt of kunt rotaten (90 graden)[/quote:b042872a35] Ik heb al bij de eigenschappen van mijn videokaart en monitor gekeken (ook bij geavanceerd, etc.). Maar daar zit het dus niet tussen...
Link naar reactie
Helaas kan ik niets vinden op internet, in mijn omgeving heb ik geen intel grafische chipsets dus even kijken kan ook niet. Je zou eens wat andere drivers kunnen proberen, kijken of het wat extra opties tevoorschijn tovert: http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Product_Filter.aspx?ProductID=922
Link naar reactie
Ik heb twee drivers uitgeprobeerd en daardoor heb ik wel wat meer opties, maar nog niet om de weergave te roteren... [quote:479a6ac1da="Vandread"]Helaas kan ik niets vinden op internet, in mijn omgeving heb ik geen intel grafische chipsets dus even kijken kan ook niet. Je zou eens wat andere drivers kunnen proberen, kijken of het wat extra opties tevoorschijn tovert: http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Product_Filter.aspx?ProductID=922[/quote:479a6ac1da]
Link naar reactie
Met de nieuwe driver heb ik nu wel het tabblad Intel Extreme Graphic 2 for Mobile met wat extra opties. Maar daar zit geen tabblad Rotation. De optie zit ook niet op een andere plek... [quote:970a178f40="arjant2"]ik heb wel op de zaak een intel grafic chipset en bij mij zit er bij de beeldscherm properties bij advanced settings een tabblad Intel Extreme graphic. Als ik daar dan naar Graphic properties ga dan heb ik een tabblad Rotation.[/quote:970a178f40]
Link naar reactie
[quote:50c3805a94="human printer"]Ik heb hier een Intel 82865G Graphics Controller met driver versie 6.13.10.3510. (Die heeft dus wel de rotation-optie) Ik weet niet precies hoe universeel de Intel-drivers zijn, maar misschien dat je die drivers ook voor jouw kaart kunt gebruiken.[/quote:50c3805a94] Bedankt voor het aanbod. Maar ik weet dus niet of het slim is om het risico te nemen om deze driver te installeren. Straks werkt de driver niet en heb ik geen beeld meer...
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...