Ga naar inhoud

Miele w463 defect, spoelen knippert??


Johan-17

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn wasmachine Miele W 463 is defect. met weinig was erin draait hij wel goed, maar met veel was erin stopt hij met draaien en gaat het lampje spoelen knipperen. Ook stonk hij erg naar een brand / kortsluiting lucht. Ik heb hem gedemonteerd en het een en ander gecontroleerd. Koolborstels zijn goed tussen pin 3 & 4: 6ohm Tacho tussen pin 1 & 2: 494ohm Spoel tussen pin 5,6,7: 2ohm Aansluiting 8 & 9 zit niks Aansluiting 10 & behuizing (aarde?): oneindig Op de printplaat (el150-c) heb ik de trafo door gemeten 441ohm en 55ohm Wat kan het probleem zijn?
Link naar reactie
Als het goed is zit er op pin 8 en 9 een thermische beveiliging die wel eens doorbrand Ook kan het zijn dat 1 van de wikkelingen van de motor defect is als de motor dan warm wordt of kracht moet leveren dan doet hij het niet goed Dit kan je zien. Door de machine vol te beladen en dan wil de machine de motor niet rond krijgen Waarschijnlijk heb je te maken met een mrt 37 en deze gaan vaker kapot als de oudere modellen Laat maar weten of je het op kan lossen zo
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...