Ga naar inhoud

blijft wat water in wasmachine bij pomp


rik-18

Aanbevolen berichten

Ik word hier niet goed van. Ben al een jaar bezig mijn wasmachine te repareren en lukt nog steeds niet. Laatst bleef hij het 3 maanden doen. Het is een indesit widl126 was/droogcombi en hij geeft foutcode f04. Dit betekend dat de machine denkt dat er een water-overflow is en uit zekerheid uitschakeld. Nu loopt er wanneer er gewassen is en ik het kapje bij het filter loshaal nog ongeveer een kopje water uit. Ik weet niet of dat zo hoort. Vaak doet hij het weer wanneer dat water er uit is, maar soms niet. Verder kan ik niet door de afvoerslang lucht naar binnen blazen. Is hij dan verstopt. Groeten, Erik
Link naar reactie
Blazen via de afvoerslang: dat je niet terug kunt blazen is mogelijk, de machine heeft een http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/slang/ariston-blue+air/kuip-filter/00207080/ in de slang zitten. Deze sluit de slang deels af. Verwijder deze slang tussen kuip en pomp en controleer of hier prut in zit. Dat er water uit het filter loopt, klopt. De pomp is het laagte deel van de machine. Heb je het slangetje van de nivo regelaar al eens doorgeblazen? Als hier prut in zit dan klopt de water nivo meting niet en krijg je F04, F05 of F10 meldingen. Nivo regelaar zit rechts boven (= ronde schijf met een rubber slangetje en een paar draden). Trek het slangetje hiervan af en blaas hem door.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...