Ga naar inhoud

nog een jaartje gamen?


Aanbevolen berichten

Hey, Ik wil mijn ooit hele wrede pc nog nieuw leven blazen. Ik wil er in ieder geval lekker mee kunnen gamen tot aan de eerste prijsdaling na de vista/dx10 hype. ik speel vooral strategy en shooters. En lui dvd kijken op de bank op mn tv (geen hd, dat dan weer niet) Ik ga jullie nie lastig vallen met de tigste vraag over welke (agp) kaart ik zou moeten kopen. het zijn er gelukkig niet zo veel... Ik wil wel wat advies en graag ook waarom? hogere cpu speed of meer geheugen? 512 DDR2 of 256 (G)DDR3? nvidia of radeon? Ik vind het zonde om nog honderden euro's in een AGP kaart te stoppen en neig te gaan kiezen tussen een radeon x1650 of nvidia 6800XT (welke is beter?) Heeft het zin om nieuwere socket te nemen met een wat snellere cpu, zodat ik een pci express kaart kan nemen? Heeft iemand een idee, behalve weggooien, wat ik nog zou kunnen doen met mijn SamsungSynchmaster 17" tft scherm, waarvan het backlight stuk schijnt te zijn? (met een zaklamp kun je als je goed kijkt een word document lezen..) Alvast errug bedankt voor jullie reacties, anders gewoon bedankt! Ciao 8) Hans
Link naar reactie
heey, welkom op het forum en over die kaart, ik zie dat je nu een 9100 hebt dus echt zware games zal je niet spelen, als je een 7600GS koop heb je meer als genoeg power om de games te spelen tot DX10 uitkomt, verwacht alleen geen speterende beelden maar het is gewoon goed speelbaar.(vergeleken met je 9100 zullen het wel prachtige beelden zijn ) kijk ff op www.tweakers.net voor de mooie prijzen, (zo leer ik de nieuwkomers meteen zoeken ipv posten :P ) en wat je met die monitor kan doen, je zou de monitor eruitkunnen halen zegmaar en op een projector plaatsen en dan heb je een beamer(op www.htforum.nl zag ik het voor het eerst) Groetjes, Jordi
Link naar reactie
Ik zou gaan voor een nieuwe videokaart. je cpu is niet de snelste maar ook niet super langzaam. met 1 gb geheugen kan je ook nog wel even vooruit. Bottleneck is nu echt je videokaart. Wat is je budget? misschien kunnen we nog wat tips geven. Kijk gelijk even in je kast wat voor voeding er in zit (met name aantal Ampere op de 12v lijn is van belang). PS: wanneer was jouw systeem wreed? kan me niet voorstellen dat je ooit fatsoenlijk hebt kunnen gamen op die 9100 :wink:
Link naar reactie
3 jaar en 4 mnd. terug was ik errug blij met mijn wrede splinternieuwe pc. En mijn 9100 en ik hebben het wreed leuk gehad haha. Zelfs Rome Total War heb ik met plezier rondgespeeld. Op een nieuwe voeding heb ik al gerekend. begrijp alleen niet zo goed waarom het ene merk met dezelfde Amperage en Watts €50,- duurder is dan het andere, maar ja. Monitor mag weg. Wat ik ervoor krijg, gaat naar mn videokaart, dus hoe meer, hoe liever. Wil graag weten of ik voor een radeon of geforce moet gaan en of ik dan 512ddr2 of 256 ddr3 moet nemen. Bedankt voor jullie snelle antwoord! TNX!!! Hans
Link naar reactie
[quote:dddb4cd82e="Hans01"]Wil graag weten of ik voor een radeon of geforce moet gaan en of ik dan 512ddr2 of 256 ddr3 moet nemen.[/quote:dddb4cd82e]256MB is meer dan zat en voor een P4 @ 2.4GHz zou ik ook niet meer zo'n dure kaart nemen. De eerder genoemde GeForce 7600GS is voor net iets meer dan 100 euro een prima keuze: [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/583/all?keyword=7600+gs+agp+256mb&catID=583&scoreMin=&scoreMax=5&priceMin=0&priceMax=&land=&orderField=prijs&orderSort=asc]Pricewatch[/url].
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...