Ga naar inhoud

Zanussi ZWF1200 Ferrari


sebastiaanW

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen, Mijn Zanussi ZWF 1200 (Lion1200) denkt sindskort dat hij een Ferrari is geworden. Zodra de trommel gaat draaien geeft hij plank gas. Als er niets in de trommel zit gaat dit goed voor zover en de beveiliging grijpt in en stopt derect met draaien. Heb ook een test met 4 handdoeken gedaan das was niet zo\\\'n succes, de machine vloog letterlijk van z\\\'n plek en de buiten- trommel knalde tegen de behuizing. Dus de motor wordt aangestuurd maar na een seconde breekt het draaien af omdat hij van 0 naar 100 gaat. Het gekozen programma wordt wel afgewerkt. De machine is nu 7 jaar ongeveer maar er is maar weinig mee gewassen en heeft zelfs tot een half jaar geleden 3 jaar niet of nouwelijks gedraaid. Hij ziet er van binnen als van buiten nog als nieuw uit. Wat kan dit zijn??? Ik ben zelf redelijk handig met dit soort dingen maar kom er niet uit op het moment. Zelf heb ik al de motor uitgebouwd gehad om deze te controleren. hij is helemaal uit elkaar geweest en schoongemaakt. Ik dacht eerst aan de koolborstels maar deze zijn nog voor 3/4 goed. Daarna heb ik de stuurmodulle uitgebouwd en gecontroleerd op losse contacten en corrosie. Niets bijzonders aan te zien. Kan iemand mij verder op weg helpen. Ik heb eventueel overal fotos van gemaakt. Met vriendelijke groet, Sebastiaan
Link naar reactie
Controleer de tacho spoel, zit op de kop van de motor en moet tussen de 50 en 400 Ohm zijn. Als je met de hand aan de motor draait zou hij een kleine spanning moeten opwekken. Controleer de magneet in de tacho spoel, deze moet vast zitten op de motor as en mag niet gescheurd zijn. Controleer ook of de relais op de print verkleurd zijn.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Bedankt voor uw reactie. Ik heb de motor uit elkaar gehad en daar is niets mis mee. Alles zit vast en ziet er nog als nieuw uit. Heb ook de print er uit gehaald en ik heb geen verkleurde relais kunnen constanteren. wel heeft de machine in het verleden wel eens problemen gegeven met het niet afmaken van een programma. Als ik de foutcode uitlees (start/spoel even ingedrukt houden) dan knippert de einde led 5 keer achter elkaar. Zelf denk ik toch dat de print ergens niet goed functioneert. Ik kan voor 61 euro een 2e hands print krijgen van een donor die getest is. Lijkt het verstandig om deze aan te schaffen? Met vriendelijke groet, Sebastiaan
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...