Ga naar inhoud

Wasverzachterbakje niet gevuld met water


Barry-2

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, Al enige hebben wij het probleem dat het bakje van de wasverzachter niet gevuld wordt met water en daardoor ook niet dmv de hevelwerking de wasmachine in loopt. We hebben het hier over een Bosch WAS32390NL/01 (Logixx 8) Nu heb ik al menige forums bekeken en gelezen en heb daar veel tips gelezen en uitgevoerd. Alles waar het water ook maar langs komt is schoon gemaakt, zoals dat vaak vermeld werd op deze forums. Er loopt wel water het zeepbakje in, zowel het bakje van de voorwas als van de hoofdwas, maar niet in het wasverzachter bakje. De inlaatventiel die gebruikt wordt is een 2-weg ventiel. Is er iemand die mij kan vertellen waar het probleem ligt? Er zijn veel berichten met ditzelfde probleem, alleen heb ik nog nooit duidelijk de oorzaak en oplossing terug gevonden. We hebben momenteel 3 mogelijkheden: - Monteur laten komen, alleen al €90,- aan kosten om hem te laten komen. - Zelf de slang (met aquastop) en inlaatventiel vervangen, niet wetende of dat ook echt de oorzaak/oplossing is. - De gehele wasmachine vervangen, zeker als de monteur moet komen en dingen moet doen, is het prijsverschil met een nieuwe betrekkelijk klein. Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Of mogelijkheid nummer 4. Weet je zeker dat de voor en hoofdwas bakjes juist gevuld worden? Is de waterdruk wel hoog genoeg? De truuk is dat in standje wasverzachter de beide inlaat kleppen samen open gaan, dus voor en hoofdwas tegelijk. Hierdoor spuiten de water stralen tegen elkaar aan en lopen in het middelste kanaal van de wasmiddelen lade. Zie de http://www.directrepair.be/nl/deksel-zeeplade-00665582-bosch.html. (Ga met je muis over de foto, hij word dan vergroot) Controleer de waterdruk uit de kraan en controleer het filtertje tussen kraan en slang. Demonteer anders het deksel en kijk of er aanslag binnen in zit. http://www.bosch-home.nl/store/spareparts/Wasmachine/WAS32390NL/01 Tabblad alle onderdelen en tekeningen, tekening 4, onderdeel 0405.
Link naar reactie
Bedankt voor de reactie HarryO. Het filtertje, slangetjes en bakjes zijn geheel schoon gemaakt, dat had ik als eerste gedaan. Met de waterdruk is niets mis, dat heb ik al gecontroleerd. Ik heb een langere tijd bij de machine gezeten, nadat ik hem aangezet had. Bij het starten van een programma, begint hij water te geven in het zeepbakje. Na enige tijd stopt dat aan die kant en geeft hij water via het bakje van de voorwas. (wij gebruiken zelden programma\'s met voorwas) Dus op basis van wat ik de machine heb zien doen, kan ik zeggen dat dit goed werkt. Of moet dat juist niet zo werken, daar heb ik geen idee van. Ben zelf ook bang dat het te maken heeft met het feit dat de twee straaltjes niet goed samenkomen. Maar zit dat in de inlaatventiel of zit dat in de elektronische aansturing?
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...