Ga naar inhoud

Overklokken op een veilige manier


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een GeForce 6800LE videokaart waarvan de core op 300 MHz loopt en het geheugen op 700 MHz. Hij wordt gekoeld met een kundig gemonteerde NV5 silencer die ook het geheugen koelt. Nu heb ik coolbits geïnstalleerd en hem laten bepalen wat de beste klokfrequenties zijn. Deze kwam op mem: 870 MHz en core: 375 MHz. Ik kreeg allemaal een soort rode, groene en blauwe punten in het scherm. Het opengooien van de vertec en pixelpipes is niet gelukt. Ook weer die punten. Nu loopt de kaart op stock en er is niets misgegaan. Is de functie van coolbits om de snelheid te bepalen wel goed? Is het niet veilig om de helft van die overklok te nemen? Is 300@375 en 700@870 niet gevaarlijk met al die punten? Is 300@325 en 700@750 beter? Is mijn kaart nu goed overklokbaar of is heb ik pech gehad zeg maar?
Link naar reactie
Red dragon en alle anderen. Ik speel mijn spellen met alle details op hoog en op 1280x1024@4xaa en 8xaf. Dat gaat matig. De framerate is vaak minder, maar het beeld is gewoonweg schitterend. Ook een oud spel dat 800x600 doet ziet er zoveel beter uit. Als ik nu een 6800GT of Ultra in duw, wat is mijn prestatiewinst? Zouden mijn spellen dan volmaakt vloeiend lopen? Ik heb geloof ik een spelletjescomplex gekregen :wink: P4 3GHz 1024 MB mem 6800LE videokaart 19 inch TFT 16ms MVA 100 gig vrij
Link naar reactie
Ik heb Anit-Aliasing en Anisothropische filtering uitgezet. Mijn 6800le had daar echt wel moeite mee. Morgenvroeg verstuur ik de voeding richting eynstein. Voor wie het nog niet weet. Ik heb een Tagan 480 watt voeding gekocht en die is niet in orde. Als deze er inzit ga ik denken aan een 6800GT. Ik wil er wel minimaal een goed spel bij. Wat zou ik kunnen terugkrijgen voor een 6800le met NV5 silencer?
Link naar reactie
Jimmy, de gamers edition heeft ook gewoon een NV40 core dus is niet beter in AA en AF dan een 6800GT! :wink: Als je het geld hebt zou ik voor een 6800GT gaan. Als je een gamers edition koopt moet je het geluk hebben dat je 16 pipelines en 6 vertexshaders kan activeren, alleen dan is hij [b:d99bf1e7bc]even[/b:d99bf1e7bc] snel als een 6800GT!
Link naar reactie
Oké, HardTrance Ik kies dan toch voor de gamersedition enwel om de volgende redenen: -Zeer mooie blauw verlichte kaart -3 volle spellen en 6 demo's (Ik zal al de 6 demo's spelen om te kijken) -Speciaal stabiele 10-laags printplaat en daarom zeer stabiel -Meer gelijkmatige stroomopname door 2 molexstekkers Nadelen -Dat red je niet met 350 watt, er moet echt die tagan voeding in. -Dit is dit jaar de laatste (zo'n dure) uitgave die ik me kan permiteren :cry: Daarbij wil ik wel een leuk bedragje terug voor mijn stabiele 6800le. De V9999 bij eynstein voor maar 389 euro inc.
Link naar reactie
[quote:ca43187c21="Jimmy"]Oké, HardTrance Ik kies dan toch voor de gamersedition enwel om de volgende redenen: -Zeer mooie blauw verlichte kaart -3 volle spellen en 6 demo's (Ik zal al de 6 demo's spelen om te kijken) -Speciaal stabiele 10-laags printplaat en daarom zeer stabiel -Meer gelijkmatige stroomopname door 2 molexstekkers Nadelen -Dat red je niet met 350 watt, er moet echt die tagan voeding in. -Dit is dit jaar de laatste (zo'n dure) uitgave die ik me kan permiteren :cry: Daarbij wil ik wel een leuk bedragje terug voor mijn stabiele 6800le. De V9999 bij eynstein voor maar 389 euro inc.[/quote:ca43187c21]Ik heb ook de gamers edition, en ja hij ziet er mooi uit! :) Die 10 laags pcb wat je zegt en de 2 molex connectors zijn de pcb en connectors van een 6800Ultra. De kaart heeft trouwens ook een koeler van de ultra (de heatsink is van binnen van koper!). Al met al een aardige kaart.
Link naar reactie
[quote:37732ab527="HardTrance"]Jimmy.... Als je het geld hebt zou ik voor een 6800GT gaan....[/quote:37732ab527]Vet ik quote mezelf! :lol: Maar ik meen het serieus! :P Heb er even overheen gelezen dat je 390 voor die kaart moet dokken...voor dat geld adviseer ik toch ECHT een 6800GT. [size=9:37732ab527]Ik heb zelf ooit es de 6800GE gekocht omdat de GT toen nog 70 euro duurder was en omdat de GT slecht leverbaar was (minimale levertijd 2 weken). Ik heb mazzel gehad dat mijn kaart te modden is.[/size:37732ab527]
Link naar reactie
Mooi. Ik was even speuren op het internet en liep op tegen de moeilijke verkrijgbaarheid en stroomverbruik van de 6800 GT en Ultra. Toem kwam ik dit stukje tekst tegen: [quote:4671636680]Gelukkig is de X800 een aangename verrassing. Het verbruik is voldoende laag zodat de kaart goed moet werken in een pc met een voeding van 350 Watt. Omdat het bovendien ook maar één expansiesleuf inneemt, lijkt ATI hierdoor meteen de winnaar als het gaat om grafische kaarten voor compacte pc's. Plaatsgebrek en beperkt stroomvermogen maakt dergelijke barebones weinig vergevingsgezind voor een slokop zoals de GeForce 6800 Ultra. [/quote:4671636680] Ik heb aldus een in voorraad zijnde Sapphire X800XT PE gekocht. Ik verwacht de kaart donderdagochtend in huis te hebben als alles goed gaat met de post. Ook heb ik omdat ik een zijpaneel met stijlvol raam heb een blauwe gloed LCD buis gekocht zodat er uit mijn PC een blauwe gloed komt. ALs het goed is komen er ook nog 2 spellen bij die bij de videokaart zitten. Nu naar 1280x1024@4xAA en 8xAF vloeiend :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...