Ga naar inhoud

Update drivers videokaart?!?


Aanbevolen berichten

Hallo, Tijdens het spelen van FIFA2005 heb ik constant lijnen door mn beeld ,voornamelijk bovenin. Het zijn van die 'scheurende' lijnen door het beeld heen. Net alsof ik een hele oude videoband aan het kijken ben. Nu begrijp ik alleen totaal niet waar dit aan ligt. Ik speel allerlei soorten spellen op hoge resoluties zonder problemen (BF42, NBA Live etc.). Ik heb mijn systeem pas enkele weken en er zit een NVidia Gforce 5900XT videokaart in. Nu hoorde ik van iemand dat ik mn videokaart moest updaten met de nieuwste drivers. Vraagt FIFA om andere drivers ofzo, dan de andere games die ik speel? Ik wil dus die nieuwste drivers installeren, alleen weet ik begot niet hoe dit moet. Heb ook zoiets begrepen dat ik eerst mijn huidige drivers moet verwijderen voordat ik nieuwe installeer.....is dit waar? En waar kan ik mijn huidige drivers vinden op mn harde schijf :-? ? Aangezien ik een leek ben op dit gebied, vroeg ik mij af of ik geen risico loop met het 'proberen' up te daten van de nieuwste drivers. Want kan het voorkomen dat ik hierdoor strx helemaal niks meer kan spelen? Ik hoop dat iemand weet hoe dit probleem wellicht opgelost kan worden, en hoe ik eventueel mijn videokaart up kan daten met de nieuwste drivers. Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite 8)
Link naar reactie
[quote:2525a48689="Hu'uruun"]Ik denk eerder dat je hier te maken hebt met het verschijnsel 'tearing'. Zie de FAQ voor een uitgebreidere uitleg, het heeft er in ieder geval mee te maken dat de framerate neit synchroon loopt met de refreshrate. Het aanzetten van V-sync lost dit verschijnsel op...[/quote:2525a48689] Heb inderdaad gehoord dat dit het probleem zou moeten zijn. Alleen ik heb de FAQ enkele keren doorgelopen, maar wordt er eerlijk gezegd niet veel wijzer van :oops: Hoe kan ik dat zogenaamde "V-sync" aanzetten? :-? Hoop dat jullie dit weten! Wacht vol spanning af en hoop dan strx eindelijk normaal te kunnen FIFA-en :D
Link naar reactie
[quote:98cd46f295="Nemesi$"]meestal kan je dat instellen in de beeldopties van het spel. Als dat niet kan moet je misschien even in de readme kijken van het spel of op het forum ervan.[/quote:98cd46f295] Bij beeldopties vh spel kan ik eigenlijk alleen de resolutie veranderen, zie nergens een optie die met V-sync te maken heeft :-? [quote:98cd46f295="Tolgay"] of bij je driver eigenschappen en dan v-sync "altijd aan" [/quote:98cd46f295] Hoe kom ik bij m'n driver eigenschappen, waar kan ik dit vinden? :oops: Alvast bedankt!
Link naar reactie
Ok thnx, ik zal t later vandaag ff checken (ben niet thuis namelijk). Alleen nu ik me even heb verdiept in V-sync en andere enigszins hieraan gerelateerde zaken, dwalen er allerlei vragen door mijn hoofd heen, begin er een beetje van door te draaien... :-? ...ik gooi ze even op een hoop als jullie het niet erg vinden.... 8) -Waar kan ik precies checken wat de max. refresh rate is van mn monitor? Of maakt het niets uit als ik deze gewoon van 60 naar bijvoorbeeld 85 verhoog? -Over de FPS van de videokaart: waar kan ik de hoeveelheid frames per seconde (framerate) checken, en is dit ook te wijzigen? -Dient de desktopresolutie altijd gelijk te zijn aan de resolutie die bij de videosettings in een game kan worden ingesteld? Dus dat je bv. zowel de desktopresolutie als de resolutie van de game op 1024x768 hebt ingesteld. Of kun je bijvoorbeeld een game gewoon op 800x600 spelen, terwijl je een desktopresolutie van 1024x768 hebt ingesteld? -Hoe kan ik checken welke drivers ik nu voor zowel m’n Mobo als videokaart gebruik? Geen idee waar ik dit kan achterhalen en wanneer ik ze evt. up moet daten. En kan ik de huidige drivers dan laten staan of dienen die verwijderd te worden? -Met welk programma kan ik testen hoe bv. mijn videokaart en Cpu presteren? Ben erg benieuwd hiernaar namelijk. Wat ik overigens wel vreemd blijf vinden is dat ik aléén met FIFA problemen met het beeld heb, en niet met NHL, NBA en BF42. Terwijl je zou zeggen dat met name BF42 veel meer vergt van het systeem... Ik hoop dat jullie op bovenstaande vragen een (kort :lol: ) antwoord hebben, dan kan ik tenminste weer met een opgefrisd, leeg hoofd rondlopen :wink:
Link naar reactie
1. Maakt niets uit of je deze verhoogd. Je kunt ook aangeven dat instellingen die niet ondersteund worden, niet woden weergegeven. Dat is een questie van een vinkje zetten op de plaatst waar je ook het aantal Hz aanpast (configuratiescherm > Beeldscherm > instellingen > geavanceerd > monitor. 2. download Fraps: http://www.fraps.com/ het aantal fps is te veranderen door instellingen in het spel hoger of lager te zetten. 3. Nee, dat hoeft niet, hoewel er wat uitzonderingen zijn (oude games). 4. Voor het moederbord weet ik zo niet. Voor videokaart kijk je bij Configuratiescherm > beeldscherm > instellingen > geavanceerd > geforce FX 5900 5. videokaart kun je mooi testen met 3dmarks (www.madonion.com). Ik denk dat het gewoon aan je videokaartdrivers ligt. Gewoon nieuwe installeren en kijken of het anders is. Misschien is er wel een patch uitgebracht voor Fifa die je probleem verhelpt.
Link naar reactie
Thnx Matel voor de antwoorden. Alleen ik zit nog even met het volgende: -Kan het veranderen (verhogen) van de framerate enkel een positief effect hebben? Of kan het ook ten koste gaan van iets anders? Hoe zit dit precies? -Ik begrijp nog niet echt waar ik mn drivers kan vinden. Keek zojuist bij Configuratiescherm > beeldscherm > instellingen > geavanceerd > geforce FX 5900, alleen waar kan ik de drivers aan herkennen? -Mn systeem is pas enkele weken oud, zou ik dan nu al mn videokaart drivers moeten updaten? Ik heb overigens de functie V-sync gevonden en deze aangezet, alleen helaas zonder resultaat :cry: Zojuist Fifa opgestart en nog steeds opeenvolgende strepen door het beeld heen (bovin het beeld constant bewegende lijnen). Blijft dus zkr als enige optie over het updaten van de drivers vd videokaart? Aangezien ik hier totaaaal geen ervaring mee heb, vroeg ik mij voor de zekerheid nog even af of ik nou mn huidige drivers kan laten staan, of dat ik deze moet verwijderen...... Ik wacht de antwoorden met spanning af! :D Grtzz
Link naar reactie
volgens mij kan je die gewoon laten staan maar dat verschild per driver ;) moet je ff lezen op http://www.nvidia.com of in de readme file van je driver als die er is ;) oya ik denk indderdaad dat je ff je drivers moet update ;) want je systeem kan wel pas niew zijn maar ik weet niet of je drivers wel eens geupdated heb( te lezen aan wat je zecht waarschijnlijk niet) Drivers update kan trouwens geen kwaad op je systeem zolang je de oude drivers maar bewaard *die heb je waarschijnlijk op een cd staan die bij je systeem zat* suc6 finalmen
Link naar reactie
Oude drivers kun je overal wel downloaden. Nieuwste drivers bieden vaak fixes voor bepaalde software en spellen icm de kaart die je hebt. Proberen kan dus geen kwaad. En dat je PC net nieuw is zegt nog niet alles. Stel dat je PC nu 1 maand oud is, de kaart 1 week in de winkel is geweest, 2 weken bij de leverancier en een maand bij de fabriek. Dan ben je al 3 maand verder, mits ze toen de nieuwste drivers mee hebben geleverd. Er komen bijna elke maand nieuwe drivers uit. http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Link naar reactie
Loop ik overigens door het downloaden van de nieuwste drivers niet het risico dat mn andere games buiten FIFA, het strx ook niet meer goed doen :-? Alle andere games draaien namelijk top op hoge resoluties, dus ben hier een beetje bang voor.... Hierna zal ik dan echt overgaan tot het downloaden van de nieuwste drivers..... 8)
Link naar reactie
Ok guys, thnx for the answers! Ik zal vanmiddag de nieuwe drivers downloaden en jullie horen van me hoe dit is afgelopen.....en natuurlijk het belangrijkste, of FIFA2005 dan eindelijk goed draait 8) Ohja, had iemand nog een antwoord op onderstaande vraag: -Kan het veranderen (verhogen) van de framerate enkel een positief effect hebben? Of kan het ook ten koste gaan van iets anders? Hoe zit dit precies? Grtzz, Sonny
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...