Ga naar inhoud

ik weet nie wat voor video kaart ik moet kopen, tips?


Aanbevolen berichten

how sorry voor al me stomme foutjes ben ook nog maar een beginner :oops: zal het opnieuw beginnen en zal de situatie even uitleggen :-? ik ben opzoek naar een grafische kaart. ik ben net begonnen dus heb helemaal nog geen idee wat ik wil en moet hebben. mijn buget is zoals gewoonlijk niet echt bijzonder hoog :cry: bij de 150 euro stopt het al weer. ik heb gelezen dat de snelheid van je grafische kaart ook invloed heeft op je processor ( AMD Athlon XP 2600+ ("Barton") ) ik wil er wel op gamen en ook voor school gebruiken maar het is niet zo dat ik verslaafd ben aan computer spelletjes ik heb nog al wat vragen: is DVI nu echt de toekomst of is dit overbodig? een video in poort dat is toch een poort voor als je video wilt bewerken? en wat is tv-out dan voor iets is dat om tv te kijken of? gr
Link naar reactie
DVI zit standaard op ongeveer elke kaart. Video-in is inderdaad voor externe(analoge volgens mij) videobronnen op aan te sluiten. Video out is dat je je computerbeeld op de tv kan aansluiten, zodat je b.v. films die op je computer staan op de tv kan bekijken. Ik denk zelf ook dat je het beste een 9600XT kan kopen, maar je kan evt. ook naar een 2e hands 9800pro kijken. En het is niet zo dat de snelheid van je grafische kaart invloed heeft op je processor, maar het is zo dat als je een langzamere processor hebt, dat de prestaties in spellen iets minder kunnen zijn, maar jouw processor is snel genoeg hoor.
Link naar reactie
Beste kaart voor een budget van 150 euro is denk ik 9600 pro/ xt of de 9800 pro als die nog iets verder zakt.. tuurlijk heeft je proc. wel wat invloed op je games, maar de videokaart telt wat zwaarder en je proc is prima. Dvi zit tegenwoording op de meeste kaarten dus maak je daar geen zorgen over ,en waarschijnlijk ga je die voorlopig niet eens gebruiken. video in is om beeldmateriaal in je pc te krijgen en dus voor video bewerking zoals je al zei tv out is voor wanneer je de beelden van je pc ook op de tv wilt zien , bijv voor afspelen van films op je tv ipv je monitor greetz Ravager
Link naar reactie
9600xt wordt lastig voor 150 euro: http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=&DB=Pricewatch&Query=9600+xt 9600pro moet wel lukken: http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=&DB=Pricewatch&Query=9600+pro Bedenk dat je voor optimaal resultaat niet genoeg hebt aan die schijfjes van totaal 16 gig. DIe zijn veel te langzaam... Als je binnenkort nog veel geld krijgt (60 euro ofzo), dan zou je nu een videokaart kunnen kopen en daarna een nieuwe harde schijf. Is dit niet zo en wil je nu een pc, dan kun je misschien beter een videokaart zoeken van rond de 100. edit: DVI is voor TFT monitoren en geeft scherper beeld dan de normale d-sub. Ik dacht dat de 6800ultra en x800xt pe 2x dvi hadden en de mindere 1x dvi en dsub... pro zal niet meer zakken. Ik dacht dat de voorraden gewoon nog verkocht werden, maar die niet meer gemaakt werden. Ik weet niet meer waar ik dit gelezen/gehoord heb.... ik weet het weer, stond in de laatste C!T --> slashead dacht dat ze in juli slecht of niet meer leverbaar zouden zijn...
Link naar reactie
ik heb nog al wat vragen: is DVI nu echt de toekomst of is dit overbodig? [i:85301c4ecc]Dit is een digitale uitgang in tegenstelling van een VGA uitgang , deze is analoog, DVI levert bij hoge resoluties een heel iets beter beeld, echter hebben meestal alleen (duurdere) TFT schermen een DVI poort omdat dit digitale schermen zijn, zo hoef je niet van digitaal --> analoog -->digitaal te gaan. Een beeldbuis monitor is meestal analoog en heeft dus meer aan de VGA uitgang.[/i:85301c4ecc] een video in poort dat is toch een poort voor als je video wilt bewerken? [i:85301c4ecc]daarmee kun je bijv een camcorder aansluiten zodat je het beeld op kunt nemen.[/i:85301c4ecc] en wat is tv-out dan voor iets is dat om tv te kijken of? [i:85301c4ecc]hiermee kun je je tv aansluiten op je vga kaart zodat je tv als 2de beeldscherm gebruikt kan worden, dit is erg leuk als je bijv een film wilt kijken[/i:85301c4ecc] en als je alles nog niet precies weet lees de [img:85301c4ecc]http://forum.computertotaal.nl/phpBB/templates/subSilver/images/icon_mini_faq.gif[/img:85301c4ecc] [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/faq.php]Handleiding[/url] grtz
Link naar reactie
de 5700ultra en 9600xt zijn erg aan elkaar gewaagd. Een non ultra is dus minder snel... waar je op moet letten: vooral op de chipset en dan op internet reviews/tests opzoeken. Kijk bv op http://www.tomshardware.com/ voor een goed overzicht van prestaties van heel veel grafische kaarten. geheugensnelheid/gpu snelheid en de geheugenbus is ook van belang, die bij jouw kaarten 128bit zal zijn. Verder of je er nog software bij krijgt, als je dat interessant vind.
Link naar reactie
Je kan hier lezen hoe snel de kaarten zijn: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html Als je doorspaart toto 175 euro kan je een GeForce FX 5900XT kopen. heb je niet meer dan 150 euro voor een videokaart zou ik een Radeonm 9600PRO of XT kopen. de GeForce 5700 Ultra zou ik niet kiezen.
Link naar reactie
[quote:394ef18cce="sdh"][quote:394ef18cce="Red Dragon"]de GeForce 5700 Ultra zou ik niet kiezen.[/quote:394ef18cce] Dat merk ik wel vaker dat mensen dat zeggen. presteerd deze dan een stuk slechter dan de 9600XT of is daar een andere reden voor om deze af te raden?[/quote:394ef18cce] Nee, het is niet de prestatie: Het is dat de prijs die je voor een 5700U betaalt, nogenoeg gelijk of ietsjes lager ligt aan de FX5900XT, die een stuk beter presteert.
Link naar reactie
lol, dat komt dus ook op de prestatie neer interficior :) het is de prijs/prestatie verhouding van de kaart, de 5700 Ultra is niet zo goed in DirectX 9 games zoals Far Cry. Als je gaat rondkijken voor het geld waar je een 5700 Ultra voor koopt is er gewoon beter op de markt, 9600XT bijvoorbeeld. Als de 5700Ultra 120 euro of zo zou wezen zou het best een mooie kaart zijn
Link naar reactie
Heb je wel iets gelezen van wat hierboven gepost werd? :roll: Ik leg net nog uit dat je de 5700 Ultra beter links kan laten liggen. je kunt dus het beste voor de 9600PRO of 9600XT gaan. echter voor het geld dat je een 9600XT bij Alternate haalt (dure winkel) kan je elders een GeForce 5900XT halen. 256mb is weggegooid geld op een ATI Radeon 9600 of GeForce FX 5700. gewoon 128mb nemen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...