Ga naar inhoud

Club Readon 9800 installeerd 2 maal?


Aanbevolen berichten

hallo, gisteren heb ik de nieuwste drivers van ati geinstalleerd en deze werken niet. als ik de software en de kaart uit windows verwijder en vervolgen na een herstart opnieuw installeer dan vindt win-xp 2 kaarten, beide 9800 met de tweede als bijvoegsel SEC. na installatie v/d nieuwe drivers en herstart kan ati control niet opstarten en zit ik met een 8 bit beeld van 800 x 600. als ik de drivers van windows update installeer werkt het wel maar dan start windows stanvast met een verkeerde resoluti van 800x600 op. dat van die twee kaarten vind ik erg vreemd. in de bios staat vast write uit. ook is er een istelling die ik snap n.l. LTD TO AGP LOkAR FREQUENTIE en deze kun je dan instellen op verschillende frequenties. stond altijd op 800 MHz en heb ik nu op 400 gezet maar zie geen verschil. iemand een idee of sugestie? lone systeem: amd 64 3000 - msi k8t neo (bios 1.7) - 1 Gig geheugen -
Link naar reactie
Je eerste vraag die je stelt kan je gewoon in de FAQ vinden die je behoort te lezen voordat je wat post: (V&A 13 van de FAQ) [quote:2e89cf4c0a="FAQ"][b:2e89cf4c0a]Ik heb een Ati Radeon kaart en ik zie in Windows bij apparaten beheer 2 videokaarten staan, hoe kan dat? [/b:2e89cf4c0a] Dat is normaal, ik geef als voorbeeld de Radeon 9500 en 9700. Als het goed is staat er dan bij apparaten beheer onder het kopje beeldschermadapters het volgende: - RADEON 9700/9500 SERIES - RADEON 9700/9500 SERIES Secondary Dit komt omdat de ATI Radeon kaarten 2 beeldschermen tegelijk kan aansturen. ATI heeft er voor gekozen dat Windows de videokaart om die reden 2 maal ziet ipv 1 maal De eerste is voor uw primaire display. De 2e voor uw secondaire display. Tijdens het instaleren van nieuwe drivers zal Windows dan ook voor beiden de drivers instaleren en het zelfde geld bij deïnstalleren, niets om zorgen over te maken dus. [/quote:2e89cf4c0a] wat wil je weten over Fast Write? je kan dat gerust aan zetten in je bios, tezij je een onstabiel systeem hebt. Fast Write is een communicatie method van AGP, het levert geen extra snelheids winst op, uit of aanzetten maakt dus niet uit. de andere optie die je noemt ken ik niet, ik heb zelf ook een MSI moederbord alleen dan met een andere chipset als jij, ik heb deze optie niet gezien.
Link naar reactie
exusses voor vraag 1, beetje dom. op het msi forum wordt gezegt dat die LOKAR frequentie gewoon op 800 Mhz moet staan, waarom en wat het doet wordt verder niet uitgelegd. mijn systeem draaide goed todat ik de bios update van 1.6 naar 1.7 heb uitgevooerd en daarna probeerde om de nieuwe ati drivers te installeren. in de bios update zit een patch voor de readon X8oo pro, kan dit mischien de oorzaak zijn. weet iemand of de combinatie bios 1.6 met nieuwe ati driver 4.6 van de ati site wel werkt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...