Ga naar inhoud

welke videokaart???


Aanbevolen berichten

Wat vinden jullie van een Geforce FX5700 LE 256MB + TV out. Kan ik met deze videokaart de komende jaren vooruit. Ik speel voornamelijk games. Binnen deze discussiegroep wordt meestal gesproken over een Sapphire Pro 128 mb etc.......Maar deze die ik nu op het oog heeft 256 mb. Welke dien ik te kiezen!
Link naar reactie
het is meestal zo dat degene met 256mb trager is dan 128mb, maar met de nieuwe kaarten vanaf Radeon9800 pro heeft 256mb meer nut. en op die kaart heeft het geen zin. dus ik zou voor de kaart met 128mb gaan. als je budget het toelaat dan zou ik een ATI x800 (pro of XT) kopen. maar die gaan in de 400 euro en hogere kosten lopen. en met die kaart kan je denk ik nog een jaartje ongeveer de games op redelijke kwaliteit spelen, maar meer ook niet! dan moet je de games lelijker gaan spelen en dan gaan ze misschien al niet meer lekker lopen.
Link naar reactie
5700LE = de voorloper van 5600XT, 5600XT = 20mhz sneller dan FX5200. Je kunt beter de Radeon9600 NP/Pro/XT die zijn een stuk sneller voor ongeveer dezelfde prijs.. Neem anders voor ongeveer 150euro de FX5700.. [edit] dat zou je idd wel zeggen, maar dat gaat alleen op voor de snelste kaarten van dit moment dus voor Nvidia de FX5900,5950,GF6800 enz voor ATI de Radeon9800pro,9800XT,X800 enz. Voor alle andere kaarten is dat geheugen meestal trager dan met de 128MB variant. vandaar..
Link naar reactie
een 5700LE zou ik niet kopen aangezien dit een tragere versie is van de gewone 5700. die 256mb geheugen heb je niks aan bij die kaart omdat de chip gewoon niet snel genoeg is om zo veel data te verwerken, dus dat werk alleen maar vertragend. je kunt beter gaan voor een 9600pro/xt met 128mb geheugen deze zijn sneller en waarschijnlijk net zo duur of iets goedkoper. Mocht het budget het toelaten dan is een radeon 9800pro de beste prijs/kwaliteit verhouding. shd was me voor :wink:
Link naar reactie
kijk ik zal het proberen het uit te leggen. (als het fout is moet iemand mij verbeteren :wink: ) een videokaart met 256mb heeft meestal TSOP geheugen, tenminste degene die jij hebt, en dat is traag geheugen. een kaart met 128mb geheugen heeft meestal BGA geheugen dat is sneller dan TSOP geheugen en de games van vandaag die gebruiken bijna niet meer dan 128mb dus dan is een kaart met 128mb sneller dan een kaart met 256mb geheugen. snappie??? :wink:
Link naar reactie
die 256 mb geheugen is puur een trukje om de mensen te laten denken dat de kaart sneller is. Men zet er dan geheugen op dat op een lagere snelheid werkt om de kosten te beperken en hierdoor worden de varianten met 256 mb trager dan die met 128mb omdat de grafische chip zijn informatie niet meer snel genoeg krijgt. Alleen bij de duurdere kaarten als de radeon 9800pro en de fx5900 serie met 256mb geheugen heeft men er niet op bezuinigd en is dat geheugen net zo snel of soms sneller dan de 128mb variant en heb je wel degelijk iets aan die grote hoeveelheid geheugen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...