Ga naar inhoud

Zanussi zwf 3145


Chris-13

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een probleem met mijn Zanussi wasmachine. Hij stopt midden in het programma en de start/pauze knop knippert rood. Als ik deze in druk gaat het programma verder. Dit gebeurd een aantal keer in een wasbeurt. Kun u mij helpen het probleem te vinden en eventueel op te lossen? Alvast bedankt. Chris
Link naar reactie
E21 is een probleem met afpompen of een niet kloppende waterhoogte volgens de nivo regelaar. Controleer eerst het pomp filter en controlleer ook of het schoepje van de pomp wel soepel draait. Als dit allemaal goed is verwijder dan het bovenblad en zoek de nivo regelaar ( = busje met een paar draden en een rubber slangetje). Zit rechts boven. Trek het slangetje er van af en blaas het slangetje door. Zet het slangetje terug en probeer de machine opnieuw.
Link naar reactie
Ik denk dat het de pomp is. Ik heb de bovenstaande acties uitgevoerd en kon niks noemenswaardigs ontdekken. Hierna heb ik een spoel programma aangezet. Na een tijdje ben ik even gaan kijken. De machine maakte helemaal geen geluid meer. Eventje later begon hij af te pompen. Dit maakte best een hard geluid. Meer als een paar druppels kwamen niet uit de afvoer slang. Daarna stopte de machine weer en maakte geen geluid. Ik heb de machine in pauze gezet en gelijk weer gestart. Toen ging het pompen verder en kwam er een kleine straal uit de afvoer pijp, maar naar mijn idee veels te weinig. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen om het probleem te verhelpen? Overigens stond later de machine weer in storing met een half afgepompte wasmachine.
Link naar reactie
Dat Was nog niet zo\'n makkelijk klusje, maar het probleem was snel duidelijk. Het gedeeltje rond de kogel was verstopt met van alles. De hele kuipslang schoongemaakt en een spoel programma gestart. Het afpompen gaat weer zoals het hoort. Het terug zetten van de slag was nog niet zo makkelijk. Het korte gedeelte vanaf de kogel zat met een lastige borgring. Uiteindelijk heb ik het gedeelte waar dit op gaat losgeschroefd en zo kreeg ik de slang erop. Heel erg bedankt voor de hulp. Ik neem aan dat het probleem verholpen is, maar het programma is nog niet klaar. Ik heb in ieder geval een hoop geleerd en het heeft ook nog 2 euro opgeleverd die ik bij de pomp vond. Bedankt Harry!
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Hoi, ik heb eenzelfde wasmachine en mijn machine stopt ( bij een nieuwe wasbeurt ) nadat deze water afpompt, nieuw water geeft en dan...niks meer. En na verloop van tijd een rood knipperend lampje. Ik heb het eerder meegemaakt, monteur laten komen en toen deed de machine het ineens gewoon wel. Voor de zekerheid is de machine toen doorgemeten, maar nu dus hetzelfde probleem. Ik kan wel gewoon het water afpompen, centrifugeren maar verder dus bovenstaand probleem. Als ik de twee knoppen inhoud krijg ik een keer een rood en daarna 1 keer groen. Iemand een idee? De vorige keer heeft de stekker er een paar dagen uit gelegen totdat de monteur kwam, kan het daar aan liggen, soort van reset? En kan het met de temperatuur van het water te maken hebben? Soms geeft de douche tijdelijk koud ipv warm water....
Link naar reactie
Foutcode is E11: Machine krijgt niet of niet voldoende snel water. Controleer of er wel voldoende water druk op de kraan zit en controleer het filtertje tussen kraan en slang (en indien aanwezig tussen slang en machine, zit dan in het schroefdraad deel van de machine) op prut. Maak ook de ruimte waar de zeepbak inzit goed schoon, en dan met name de gaatjes in de bovenkant van de zeepbak houder. Als dit niet de oplossing is dan geeft mogelijk de nivo regelaar een onjuiste water hoogte aan door prut in het slangetje. Verwijder dan het bovenblad. Trek het rubber slangetje van de nivo regelaar af en blaas het slangetje goed door. Mogelijk heeft de machine 2 nivo regelaars, 1 als ronde schijf met dikke draden en een slangetje en 1 als ronde bus met dunne draden en een slangetje. Zet het slangetje terug en probeer de machine. Dat het water in de badkamer koud ipv warm is is niet de oorzaak, de machine krijgt koud water. Wat wel kan is dat je een probleem met je warm water voorziening hebt (boiler of gijser) omdat de waterdruk te laag is.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Hallo allemaal, Ik heb een soortgelijk probleem met dezelfde machine. Midden in het programma stopt de machine en dan knippert het start/pauze lampje. Ik heb de foutcode uitgelezen: 1x rood 3x groen. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Dank! Groet Nadia
Link naar reactie
Foutcode E13: water lekkage geconstateerd, of onvoeldoende water, of niet snel genoeg tot het juiste nivo gevuld, onjuiste water hoogte meting. Ik gok op het laatste maar het eerste kan natuurlijk ook. Verwijder het achter panneel. Zie je ergens water? Ja: maak het droog en zoek de lekkage. Nee: verwijder dan het bovenblad. Rechts boven zie je nu de nivo regelaar zitten (= ronde schijf of bus met een paar draden en een rubber slangetje, mogelijk zitten er 2 types vlak naast elkaar aan het zelfde slangetje). Trek het slangetje er van af en blaas het slangetje goed door. Zet het slangetje terug en probeer de machine opnieuw. Indien dit niet de oplossing is dan graag het lange nummer uit de deurrand vermelden.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hoi, Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, mijn Zanussie, maakt ontzettend veel herrie. alsof er iets tussen binnen en buiten trommel zit,, verder stopt hij midden in het programma, wanneer hij centrifugeert. Als ik 2 knoppen indruk dan geeft hij 1 keer groen en 1 keer rood aan, in die volgorde. Kunt u mij helpen het probleem te vinden en op te lossen? Alvast bedankt, Machiëlle
Link naar reactie
Is foutcode E11: te weinig water of niet snel genoeg gevuld. Alleen kan ik dat niet verklaren icm het geluid. Draai de trommel eens met de hand rond. Hoor je het dan ook? Zit er speling tussen de trommel en de kuip? Draait de trommel netjes in het midden van de deur opening? Mogelijk liggen de lagers er uit, je krijgt dan een hoop herrie maar mogelijk ook lekkage. Verwijder de achterkant en kijk of je lekkage en/of vet sporen ziet. Graag het volledige type nummer, incl het lange nummer uit de deurrand.
Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...