Ga naar inhoud

Ramsinks vs. Arctic Silencer


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn videokaart, een radeon 9800 non-pro, nog verder overklokken. Hijloopt nu stabiel op 400/350 met standaard koeling, maar veel verder kom ik niet. Kan ik nu beter voor een geheugen overklok gaan en ramsinks kopen (als deze al veel effect hebben?!) of kan ik beter een arctic vga silencer kopen gaan voor een verdere core overklok?
Link naar reactie
[quote:a0fe765d8d="HardTrance"]Ik wil mijn videokaart, een radeon 9800 non-pro, nog verder overklokken. Hijloopt nu stabiel op 400/350 met standaard koeling, maar veel verder kom ik niet. Kan ik nu beter voor een geheugen overklok gaan en ramsinks kopen (als deze al veel effect hebben?!) of kan ik beter een arctic vga silencer kopen gaan voor een verdere core overklok?[/quote:a0fe765d8d]Voor een Zalman ZM80D-HP. :P MAar als ik voor jou keuze zou staan de Arctic VGA Silencer, omdat het overklokken van de core meer performance boost geeft. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel rek er nog in de hardware zit.
Link naar reactie
ik zou voor het overklokken van de core gaan. Meestal kun je de core met een betere koeler ongeveer 30-40 Mhz hoger krijgen. Het geheugen wil meestal met memsinks 5 tot 10 Mhz hoger dan zonder memsinks met overklokken en ik denk dat je dan met de core een hogere performance winst kun halen. je moet uiteraard wel geluk ermee hebben :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...