Ga naar inhoud

TFT monitoren + spelletjes?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil binnenkort een TFT monitor kopen. Ik heb nu een 19" CRT monitor maar dat ding heeft een groter kont dan een Surinaamse vrouw! (Zo'n grap moet kunnen, he?) Het neemt te veel ruimte op mijn bureau. Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor spelletjes en dit zomer ga ik de nieuwste schietspellen kopen! Mijn vraag is, is een TFT monitor geschikt om spelletjes mee te spelen?
Link naar reactie
[quote:f1b8d28a70="DeNasio"]Hallo, Ik wil binnenkort een TFT monitor kopen. Ik heb nu een 19" CRT monitor maar dat ding heeft een groter kont dan een Surinaamse vrouw! (Zo'n grap moet kunnen, he?) Het neemt te veel ruimte op mijn bureau. Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor spelletjes en dit zomer ga ik de nieuwste schietspellen kopen! Mijn vraag is, is een TFT monitor geschikt om spelletjes mee te spelen?[/quote:f1b8d28a70] Ja, mits je de goede koopt. Maar die zijn ook niet echt goedkoop te noemen. :(
Link naar reactie
[quote:7c33fbaa04="DeNasio"][quote:7c33fbaa04="Vunce"]Ik denk dat je goedkoper uitbent door een nieuwe CRT monitor te kopen EN een nieuw bureau. :wink:[/quote:7c33fbaa04] De CRT monitoren van tegenwoordig hebben toch nog steeds een grote kont!? Dit is de voornaamste reden om over te schakelen naar een TFT monitor.[/quote:7c33fbaa04] je snapt hem niet, hij bedoelt dat je een beter een groter bureau kan kopen want dat is goedkoper :wink: een dure tft is geschikt voor spelletjes al speel ik het nog steeds liever op een crt
Link naar reactie
[quote:b5424b21ab="Interficior"] Trouwens, die Philipses hebben helemaal niet zon grote kont, maarja. [/quote:b5424b21ab] Net als niet elke Surinaamse vrouw (daar zijn verschillende smaken van) een grote kont heeft, heeft ook niet elke CRT (daar zijn verschillende merken van) een grote kont ... :P Maar TFT's voor gamen zijn er wel, als je maar niet te veeleisend bent. Ik raad je aan 's te kijken naar de Iiyama Prolite E-431S ... heeft wat weg van een Japanse waarbij de puberteit nog niet begonnen is! :lol: http://www.iiyama.nl/1024x768/php/showmonitor-lcd.php?monitorid=57
Link naar reactie
[quote:de1146326a="Obi-wan-kenobi"]Ik raad je aan 's te kijken naar de Iiyama Prolite E-431S[/quote:de1146326a] Op MyCom.nl kost ie 499 euro! Helemaal niet duur! [url]http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=48021&productType=1[/url] Het heeft zelfs speakers! Maar wat is DVI?
Link naar reactie
[quote:5aa14aea35="DeNasio"][quote:5aa14aea35="Obi-wan-kenobi"]Ik raad je aan 's te kijken naar de Iiyama Prolite E-431S[/quote:5aa14aea35] Het heeft zelfs speakers! Maar wat is DVI?[/quote:5aa14aea35] Van die speakers moet je niet teveel verwachten en DVI is net zowiets als je gewone D-Sub monitorkabel, maar dan speciaal voor TFT's. Kijk maar achterop je videokaart, daar zie je een blauwe connector, maar hopelijk (gamer toch?) ook een meet rechthoekige vierkante, dat is de DVI
Link naar reactie
[quote:c8ca4e9ae9="DeNasio"] [quote:c8ca4e9ae9="Obi-wan-kenobi"] Ik raad je aan 's te kijken naar de Iiyama Prolite E-431S [/quote:c8ca4e9ae9] Op MyCom.nl kost ie 499 euro! Helemaal niet duur! [url]http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=48021&productType=1[/url] Het heeft zelfs speakers! Maar wat is DVI? [/quote:c8ca4e9ae9] Je kan 'm zelfs goedkoper krijgen, wat dacht je van 436 euro: http://www.tweakers.net/pricewatch/64657 Let wel erop als je perse 'nul dode pixelgarantie' wilt hebben, dat deze garantie kan qua meerprijs verschillen per leverancier. Het is ook beter om zo'n TFT zelf op te halen, bij het transport per post kan er ook veel misgaan met zo'n teer schermpie. Die speakers zijn idd. niets om over naar huis te schrijven ... zeker niet voor gamen! Dat wil je op z'n minst uit een subwoofersetje laten komen. DVI is dus al uitgelegd: Het grote voordeel van DVI is dat je het beeldformaat niet hoeft in te stellen, dit gaat automatisch goed (niet dat dat zo moeilijk is, maar toch ... :wink:). Hier heb je trouwens een aparte kabel voor nodig, je raadt het al: een DVI-kabel :P Maar je kan 'm dus ook aansluiten op de analoge manier als je geen DVI-uitgang op je videokaart hebt.
Link naar reactie
[quote:f955b205da="arjant2"] nog even een vraag? wat voor videokaart heb je? want een grote monitor is leuk, maar hou er wel rekening mee dat je voor grote schermen ook wel een goeie videokaart moet hebben anders draaien spellen heel slecht op die hoge resolutie. [/quote:f955b205da] Idd, zo'n TFT heeft meestal een 1280x1024dpi resolutie, bij een lagere resolutie ziet het beeld er niet uit. Dus speel je games op lagere resoluties, dan zou ik toch maar bij die Surinaamse 19" CRT monitor blijven, totdat je een goeie videokaart hebt ... :wink:
Link naar reactie
[quote:ebaefc186c="arjant2"]nog even een vraag? wat voor videokaart heb je? want een grote monitor is leuk, maar hou er wel rekening mee dat je voor grote schermen ook wel een goeie videokaart moet hebben anders draaien spellen heel slecht op die hoge resolutie.[/quote:ebaefc186c] Radeon 9600 128 MB
Link naar reactie
[quote:a1b00b27ac="DeNasio"][quote:a1b00b27ac="arjant2"]nog even een vraag? wat voor videokaart heb je? want een grote monitor is leuk, maar hou er wel rekening mee dat je voor grote schermen ook wel een goeie videokaart moet hebben anders draaien spellen heel slecht op die hoge resolutie.[/quote:a1b00b27ac] Radeon 9600 128 MB[/quote:a1b00b27ac] En wat voor spellen speel je? Het is nou niet echt een heel krachtige kaart ofzo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...