Ga naar inhoud

Samsung WF8704FPA


Diana-6

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een week een probleem met mijn Samsung WF8704FPA. Als ik een programma start gaat hij water pompen en er komt dus ook gewoon water in de trommel. Dan stopt de tijd en geeft hij de code E3 Maar dan stopt hij opeens met pompen en gaat hij niet draaien. Bij centrifugeren doet hij ook niks dan gaat hij op de minuut teller van 11 naar 10 en dan weer naar elf. De wasmachine draait soms niet en soms wel. Wie weet wat er aan de hand is met de wasmachine? Alvast bedankt voor uw reactie
Link naar reactie
De machine ziet een lekkage of extreem veel schuim. Verwijder achterpanneel en controleer eerst op lekkage. Ligt er water op de bodemplaat van de machine? Zie je ergens sporen van lekkage (meestal witte strepen). Is de sensor op de bodemplaat vies/roestig? Als dit allemaal goed is heb je mogelijk extreem veel schuimvorming gehad. Laat de machine helemaal leeg pompen en maak de pomp schoon. Zoek de nivo regelaar (= ronde schijf of bus met draden en een rubber slangetje) en trek het slangetje er van af en blaas het slangetje goed door. De nivo regeleer zit meestal rechts boven, mogelijk moet het bovenblad er dan van af. Zet het slangetje terug en probeer de machine. Als hij nu weer werkt dan de machine een beurt geven met een machine reiniger of minimaal 1 keer een 95 graden was laten draaien zonder zeep en wasgoed. Hierdoor los je de oude zeepresten en prut onder in de machine op.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Mijn wasmachine pompt niet leeg en geeft melding E5. Heb het filter verwijderd en dat ging gepaard met het nodige water. maar het slangetje geeft geen water... De trommel blijft vol staan met water. De pomp kan ik draaien naar links en rechts, maar blijft niet draaien. Dus een halve slag en dan stopt \\\'blokkeert\\\' hij. Is dit normaal? Ik hoop dat het aan de afvoer ligt. Deze hebben we laatst opnieuw aangesloten ivm het aansluiten van de vaatwasser op dezelfde afvoer. Mijn vriend is momenteel niet thuis en in mijn eentje krijg ik dewasmachine niet van z\\\'n plek. Ik hoop op goede raad!
Link naar reactie
Ik ga er vanuit dat je ook een WF8704FPA hebt. Het enige wat ik kan bedenken is dat er iets tussen trommel en kuip zit wat nu op of in de slang tussen kuip en pomp zit. Vies klusje maar mischien wel een tijdelijke oplossing: Blaas eens vlink in de afvoerslang, je blaast dan een mogelijk verstopping (tijdelijk) los. Laat dan de machine via de afvoerslang leeg lopen in een afwastijltje en het laatste water via de slang naast de pomp. Zet wel eerst de dop terug anders word het een nog groter zwembad. Voor meer info graag bevestigen of je het zelfde model machine hebt. Anders het juiste merk en type nummer vermelden.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 1 jaar later...
  • 2 maanden later...
Kan de trommel bewegen tov de kuip/draait de trommel rond als een ei of beweegt de gehele kuip top de machine? Indien het eerste: lagers defect en/of trommel kruis afgebroken. Indien 2de: Ophang veer tussen kuip en behuizing los geschoten (bovenblad er af en je ziet er 2 of 4 zitten) of de schokbrekers zijn slecht. Druk hiervoor de kuip in één keer naar beneden. Je mag de bodem van de schokbrekers niet kunnen raken en de kuip moet netjes weer terug komen. Voor meer hulp het volledige type nummer uit de deurrand even vermelden.
Link naar reactie
Bedoel je met "snoer" de kabel waar de stekker aan zit die in het stopcontact moet? Die komt binnen op het netspannings filter. Normaal gesproken kun je hier ieder universeel "dik" geaard netsnoer voor gebruiken. Ik weet alleen niet hoe het snoer op het filter vast gezet word. Onder schroefjes of met vlak stekkers. Neem het defecte snoer mee naar een witgoed onderdelen winkel, zij hebben meerdere varianten op voorraad. Kijk wel hoe de kleuren hebben gezeten zodat je niet de machine zelf onder 230V zet.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...