Ga naar inhoud

Valt m'n 9700 Pro nog te redden?....


Aanbevolen berichten

Nou zeg.. dit vindt ik niet bepaald fijn. Kheb vandaag m'n [url=http://www.eynstein.nl/a/3501.html]WC[/url] geinstalleerd. Alles deed t voordat ik em installeerde. Nu heb ik dus de koeler en de shim van m'n [url=http://europe.hercules.com/showpage.php?p=55&b=0&f=1]Hercules 9700 Pro[/url] afgehaald en het GPU waterblock erop geinstalleerd. De core nog even schoongemaakt en AS5 op gedaan voordat het waterblock erop ging. Rest van t spul aangesloten, water in t systeem, geen lekkage en amper luchtbellen (nog 2 kleintjes in het CPU en NB block.. onbelangrijk momenteel). Zet ik de PC maar weer aan (nadat de WC zown 2 uur gedraaid had om vrijwel alle luchtbellen eruit te halen), is m'n beeld verziekt. K... floppy power connector vergeten :roll: Start ik em dus weer opnieuw op, krijg het bekende Lanparty BIOS boot screen, is het beeld nog steeds verziekt :o Heb zeg maar het normale scherm.. alleen dan met .. naja blokken / gaten erin. Artifacts dus. Iemand enig idee of ie nog te redden valt? :(
Link naar reactie
@sdh Euh.. en hoe wil ik dat dan doen als ie aangesloten zit op waterkoeling? :-? Andere kast ernaast zetten, voorkant eruit slopen, videokaart overzetten? :lol: Hoef ik niet eens te proberen, want weet toch al wat het antwoord daarop is: Maakt nix uit :cry:. Kheb em al in die computer gehad gister middag (om te kijken of m'n mobo, CPU en geheugen niet dood waren aangekomen) en toen deed ie t perfect. Heb vanochtend nog op m'n andere PC (Athlon XP2400+, Asus A7A266-E, etc.) met die videokaart LoK: Defiance gespeeld zonder enige problemen / moeite wat dan ook. M'n vraag is dus of ik de videokaart nog op een manier kan redden... kweet vrijwel 100% zeker dat het nix met de rest van de PC te maken heeft :roll:
Link naar reactie
[quote:c22cc8d705="Red Dragon"]Die blokken die je ook in de FAQ ziet bij de Radeon 9500 mod faq? dan is of je geheugen defect maar ik jou geval zit ik aan de core te denken, misschien toch de kaart beschadigd tijdens de montage. Ik zou de oude cooler terug plaatsen en als het probleem zich daarna nog voor doet de kaart RMA sturen[/quote:c22cc8d705]De FAQ... waarom heb ik daar nou niet aan gedacht :-?.. even kijken. *Edit* Je bedoeld [url=http://members.rogers.com/godspeed/AtiSushi01.jpg]deze[/url]? Nou als ik zulke artifacts zou hebben zou ik er nog mee kunnen leven.. nop zodra t venster in beweging komt (MS-DOS, scherm schuift naar beneden) wordt t nog erger (wordt bovenste helft van t beeld wit / lichtgrijs). Geheugen lijkt me niet, heb ik nix aan gedaan, ben idd bang voor de Core... had dus van die shim af moeten blijven :cry: RMA? Euh.. kan dat nog als ie al 15 maanden oud is en ik dus geen garantie meer heb. Denk trwns niet dat ze erin trappen. Die pinnetjes waarmee de koeler vastzat wilden niet zo makkelijk loskomen zijn dus beetje beschadigd :roll:
Link naar reactie
Hoe ging die shim er af? Heb je een hoop kracht moeten zetten om het eraf te krijgen of ging het vrij gemakkelijk? Je bent namelijk niet de eerste die dit probleem aan de orde stelt op dit forum. Er zijn nogal wat fouten gemaakt in het loshalen van die shim. Kans is groot dat het dan daardoor is gekomen.
Link naar reactie
Shim ging makkelijk los. Maar denk dat ik t probleem heb opgelost.. *phew*. Echt stom :roll: M'n broertje keek nog is ff in de handleiding, blijkt dat we de schroeven verkeerd om hebben gedaan.. de veren met de 'draaiknoppen' moeten aan de ONDERKANT van de kaart zitten en niet aan de bovenkant zoals we nu hebben (deden t op dezelde manier als bij CPU & NB.. daar krijg je dat van...) dus vandaar dat t waterblock niet goed vastzit :oops: Lesson of today: RTFM! :P More than once!
Link naar reactie
[quote:0cbf99a37e="Razu_Khael"] RMA? Euh.. kan dat nog als ie al 15 maanden oud is en ik dus geen garantie meer heb. Denk trwns niet dat ze erin trappen. Die pinnetjes waarmee de koeler vastzat wilden niet zo makkelijk loskomen zijn dus beetje beschadigd :roll:[/quote:0cbf99a37e] Ik meen dat Hercules 3 jaar garantie geeft op hun kaarten. En een Hercules 9700 pro vind ik toch een erg sterke en waardevolle kaart. Lees dat het al opgelost is.
Link naar reactie
@bbx Nou kzat met m'n standaard koeling al op 387 Core / 360 Mem.. maar ok krijg je dan vast wel te horen. Wil ook nog een voltmod doen.. maar moet daarvoor eerst de benodigde spullen hebben + nog wat meer info lezen. @AswinW 3 jaar.. hey wist ik niet.. dat is best handig. Goed dat te weten thx :) @Red Dragon Yup gelukkig opgelost, toch wel hilarische actie moet ik zeggen (naja... als ik em goed gemonteerd heb en ie weer goed doet t doet :roll:. Nu ff geen tijd voor... schoolwerk :evil:).
Link naar reactie
Bah.. bah.. kzou toch willen dat ik niet alleen positief hoef te zijn maar dat het ook WERKT. K... schroeven dus omgekeerd, ding nu goed bevestigd. De AS5 eraf gehaald en nieuwe erop gedaan. Spul weer aangezet... beeld minder erg maar nog steeds verziekt :cry: Dus naja.. temperatuur is t ook niet. Blijft over: -Core beschadigd. -Geheugen veroorzaakt het. En ik zou bijna denken dat het toch #1 is.. want ik had m'n geheugen eerst per ongeluk op 770 Mhz draaien (!) en daar is ie ook niet kapot aan gegaan.... . En daarbij was het beeld ook op een 'andere manier' verziekt.... . Dus heb 3 opties lijkt me: -In andere pc proberen.. je weet maar nooit -Onder microscoop leggen -Gebruik maken van de RMA (die dus idd 3 jaar is) Heb trwns ook al met wat meer voltage geprobeerd (1,6.. of is dat z'n standaard :roll:) maar maakte nix uit. Moet nog wat meer testen... . *Edit* 1,7 volt, vaster / losser schroeven waterblock, uitschakelen AGP 8x en fast writes ook al geprobeerd. Maakt nix uit. */Edit*
Link naar reactie
[quote:b6f4a323bc="bbx"]Is toch ontzettend balen. Hopelijk dat je een gefixte terug krijgt. Anders wordt het sparen?[/quote:b6f4a323bc]Ach hoop ik ook.. maar wie weet hoelang die RMA duurt. En sparen valt gelukkig nog wel mee.. met m'n broertje samen hooguit 2 maanden voor die nieuwe X800 Pro 8) Alleen beetje jammer van t geld, wilde eigenlijk een harde schijf en een andere voeding nog kopen. Naja.. de ouwe pc heeft ook een videokaart nodig (als die 9700 Pro gefixed terug komt van de RMA ;)). Toch wel zonde jah.. de 9700 Pro kon niet eens waardig 'sterfen' :P: -Door verouderd te zijn -Doodgegaan tijdens OC'en (zoals niet toen die ene keer met 770 Mhz Mem :roll:) -Doodgegaan bij voltmodden (was ik nog van plan, kan nu dus niet meer) Nop moest ie nou juist bij een nieuwe koeling kapot gaan :-?.
Link naar reactie
Probeer altijd vinger contact te vermijden met de grafische kaart. Is dat niet te vermijden koop dan een polsbandje en aard jezelf even met de randaarde. Een vriend van mij heeft zo ook eens mijn Radeon 9700Pro naar de knoppen geholpen. Ik had net te laat door dat ie de kaart gewoon met blote handen oppakte. Hij was meteen stuk... (ombouw moest nog beginnen... )
Link naar reactie
[quote:376e2d53ce="Slashhead"]Probeer altijd vinger contact te vermijden met de grafische kaart. Is dat niet te vermijden koop dan een polsbandje en aard jezelf even met de randaarde. Een vriend van mij heeft zo ook eens mijn Radeon 9700Pro naar de knoppen geholpen. Ik had net te laat door dat ie de kaart gewoon met blote handen oppakte. Hij was meteen stuk... (ombouw moest nog beginnen... )[/quote:376e2d53ce]Heb ik nu dus des te meer reden om m'n broertje met een beschuldigend oog aan te kijken.. hij met z'n stof van de videokaart afhalen :-? Yup die heeft dus idd gewoon met z'n vingers (geen nagels gebruikt hoor) de kaart schoongemaakt terwijl ik zei dat ie dat niet moest doen, naja misschien dat ie het nu dus es leert :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...