Ga naar inhoud

Nieuwe Videokaart Voor Spelletjes Op De Intel 845G


Aanbevolen berichten

hallo computer expers :P ik heb een Intel 845G moederbord met daarop een Intel (R) 82845G videokaart. Maar aangezien dit toch meer een kantoor videokaart is en ik er veel spelletjes op speel, (nu alleen nog MOH:AA) wil ik graag een nieuwe videokaart kopen. Dus is mijn vraag of ik wel nieuwe videokaarten (ATI Radeon 9600 bv) op mijn moederbord kan zetten? Nog extra info: Pentium 4 512 MB Ram Geheugen 2.4 GHZ AGP 4X (al heb ik van veel mensen gehoord dat het niet veel uitmaakt of je 4X of 8X hebt) alvast bedankt :cry:
Link naar reactie
[quote="Red Dragon"]Wat is het exacte type moederbord wat je hebt? (merk en type nr.)[/quote] ee ik weet niet zker maar had ik die niet al gegeven? Intel 845G? dat kan ook iets anders zijn maar waar zou ik dan het echte merk en type nr. kunnen vinden? het is een DELL pc. en mijn budget is tussen de 100 en 200 euro... maar het mag er iets boven zitten (215 bv :roll:)
Link naar reactie
[quote:8ccba51394="Gijs8"][quote:8ccba51394="Red Dragon"]Wat is het exacte type moederbord wat je hebt? (merk en type nr.)[/quote:8ccba51394] ee ik weet niet zker maar had ik die niet al gegeven? Intel 845G? dat kan ook iets anders zijn maar waar zou ik dan het echte merk en type nr. kunnen vinden? het is een DELL pc. en mijn budget is tussen de 100 en 200 euro... maar het mag er iets boven zitten (215 bv :roll:)[/quote:8ccba51394]Kort gezegd : Radeon 9800 Pro 128MB
Link naar reactie
[quote:3b7537b458="Gijs8"][ ee ik weet niet zker maar had ik die niet al gegeven? Intel 845G? dat kan ook iets anders zijn maar waar zou ik dan het echte merk en type nr. kunnen vinden? het is een DELL pc. en mijn budget is tussen de 100 en 200 euro... maar het mag er iets boven zitten (215 bv :roll:)[/quote:3b7537b458] Intel 845G is niet het moederbord en ook niet het type moederbord. Intel 845G is een chipset die op het moederbord zit, het geeft niet aan of het moederbord een AGP slot heeft of niet. Voordat je een Radeon 9800 Koopt zou ik dus eerst even nagaan of je wel een AGP slot hebt. ALs je niet het exacte type moederbord weet moet je je pc even openschroeven en kijken of je dit bruine slot in je pc hebt: [img:3b7537b458]http://www.magazinevideo.com/images/lexique/agp-pci-isa.jpg[/img:3b7537b458] Als je dit slot hebt dan kan je met een gerust hart een Radeon 9800 pro f als je die te duur vind een GeForce 5900XT kopen.
Link naar reactie
[quote:ee6a26fc11="Red Dragon"]Voordat je een Radeon 9800 Koopt zou ik dus eerst even nagaan of je wel een AGP slot hebt. ALs je niet het exacte type moederbord weet moet je je pc even openschroeven en kijken of je dit bruine slot in je pc hebt: Als je dit slot hebt dan kan je met een gerust hart een Radeon 9800 pro f als je die te duur vind een GeForce 5900XT kopen.[/quote:ee6a26fc11] Let wel: hij hoeft niet per se bruin te zijn, er zijn fabrikanten die hem groen of oranje maken. Kenmerk is dat het agp slot wat verder van de achterkant van de pc zit dan zo'n wit pci slot.
Link naar reactie
Nou nou ik word dus niet geloofd he?! :P [img:8887de4261]http://groups.msn.com/_Secure/0YwDhAtUdJ9o1DJreNMGi3IA!XasDWWS3HzMN7Tbdi!Kg9jtI9XKLQ3C8lcfUBcXJCI0I2A4KVk8DWqwyrRVe!3J18MZyVWfOehV0K!cWReEK6g1mscDUlm8Q9ng1dy3sf6!uC8FNqCKD8le5Sc1TJQ/Digitale%20Camera%20004%20small%20copy.jpg?dc=4675469576329781434[/img:8887de4261] Nu hoop ik dat je wel geloofd dat dit mijn pc is en dat mijn pc een dell is! :)
Link naar reactie
Het bewijs staat op dezelfde foto. :) Kijk maar eens helemaal rechts daar zie je een 4 pins power connector en die zit naast de CPU (buiten beeld) en volgens mij hebben alleen dell pc's daar een power connector zitten! [quote:fe6610b5b0]Zoals ik al aangaf heb ik in de dell pc's die ik heb gezien alleen bruine AGP sloten gezien, blijkbaar heeft dell ze ook in het groen[/quote:fe6610b5b0] Volgens mij hebben alle nieuwe dell's een groene in ieder geval de dimension 8200 en 8300 series Maar ik geloof niet echt dat de topic starter hier wat aan heeft. :wink:
Link naar reactie
Ik heb een groen AGP slot. En bij de beschrijving staat AGP 4x... Maar maakt dat wat uit qua prestaties van de videokaart, en passen alle videokaarten daarop? Ik heb nu een onboard videokaart, een Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller Alvast bedankt. PS. Mijn budget is door mijn moeder verlaagt naar ongeveer 100 euro :cry: Dus is mijn vraag wat kan je daarvoor kan krijgen? Hoeveel is die FX5900XT bijvoorbeeld?
Link naar reactie
[quote:2c4a61c6e1="Gijs8"]Ik heb een groen AGP slot. En bij de beschrijving staat AGP 4x... Maar maakt dat wat uit qua prestaties van de videokaart, en passen alle videokaarten daarop? Ik heb nu een onboard videokaart, een Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller Alvast bedankt. PS. Mijn budget is door mijn moeder verlaagt naar ongeveer 100 euro :cry: Dus is mijn vraag wat kan je daarvoor kan krijgen? Hoeveel is die FX5900XT bijvoorbeeld?[/quote:2c4a61c6e1] Hum, das nou net heel jammer, een FX5900XT kost ongeveer rond de 200. http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49/top <- Interessant linkje
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...