Ga naar inhoud

Bosch Maxx 7 Aquastar 1400 WAE284A1NL -


Michael-11

Aanbevolen berichten

Bosch Maxx 7 Aquastar 1400 WAE284A1NL Bij bonte wasprogramma van 60C wast de machine op kooktemperatuur en centifugeert hij niet goed. Het lijkt alsof het programma ook sneller doorloopt. Bij kleiner programma van 40C of lager wast de machine op correcte temperatuur en tijdsduur van het programma. Het wiswas programma op 50C doet het goed qua temperatuur en centrifuge. De NTC sensor (onderdeel 00170961) is vervangen, maar het euvel blijft. 3 maanden geleden heeft Bosch de koolborstels vervangen. VRAAG: Is een reset van de machine zinvol? Zo ja, hoe voer ik de reset uit? VRAAG: Als de reset niet helpt: wat is dan een goede vervolgstap voor de oplossing? Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Michael
Link naar reactie
Een reset lost niets op. Achter NL staat nog iets (zie deurrand) Branden/knipperen er lampjes? Staat er iets op het display? Heb je de NTC zelf vervangen? Hoe schoon was deze (kalk aanslag/prut)? Mogelijk zit er een ophoping van zeepresten onder in de machine. Daardoor voelt de NTC de juiste water temperatuur niet en ziet de nivo regelaar mogelijk ook niet de juiste water hoogte. Geef de machine eens een beurt met een wasmachine reiniger.
Link naar reactie
Beste HarryO, Achter het typenummer staat nog: 04. Ik heb zelf de NTC vervangen aan de hand van 2 instructievideos op YouTube. De oude NTC had geen kalkaansag (wa wel te zien op een van de YouTube instructievideos dus ik weet hoe dat eruit moet zien). Wel zat tegen het horizontale stukje uiteinde een hoop zwarte zachte drab. Jouw vermoeden is dus juist. Ik ga morgen meteen een wasmachine reiniger halen en laat je de uitkomst weten !
Link naar reactie
Twee updates: 1. Het gaat om machine WAE284a0NL/04 en NIET WAE284a1NL. 2. Vandaag 3 maal wasmachinereiniger gebruikt (per keer fles 750 CC Kruidvat vloeibaar) op 90C programma en daarna 2 maal naspoeling. De klachten blijven. Programma\'s werken korter dan aangegeven in de display (in ieder geval met een lege trommel) en de temperatuur is van slag. Zojuist een intensief programma gedaan met koud water en het lijkt wel of het kookprogramma wordt gedaan. Zoals eerder aangegeven is de NTC net vervangen en 3 maanden geleden zijn koolborstels door Bosch vervangen. Er zijn geen meldingen in de display, het display knippert niet. Wat zou een volgende stap kunnen zijn om tot een diagnose te komen? Ik hoop niet dat de klok kapot is want dat past nu niet in ons budget. Met vriendelijke groet, Michael
Link naar reactie
De machine heeft geen \"klok\" maar een elektronica module waar het programma in zit. Dus een \"was computer\". Verwijder deze module in z\'n geheel en haal de print uit de plastic behuizing. Controleer de print op losse soldeer verbindingen en koolborstel gruis. Knipperen/branden en ook lampjes (dus niet het display), dit is nl de foutcode.
Link naar reactie
Beste HarryO, Bedoel je onderdeel 0125 (tekeningnummer) van deze tekening? http://www.bosch-home.nl/store/spareparts/Wasmachine/WAE284A0NL/04 Dit is de vermogensprint 00668956 (Vervanging van 00499102)? Ik ben a-technisch, maar wat kan ik meer doen dan visueel controleren? Kan iemand met meer electronica verstand iets \"doormeten\" waar jij iets aan hebt? In ieder geval veel dank voor je hulp. Ik leer op deze manier wel heel veel over de Bosch wasmachine !
Link naar reactie
Beste HarryO, Je hebt het probleem voor mij verholpen !!!!! De printplaat was erg vies. Eerst met een tandenborstel de zaak een beetje schoongemaakt en daarna met wattenstaafjes en alcohol in de weer geweest. Na terugplaatsing werkt de Bosch weer helemaal prima!! Je hebt mij een bezoek van Bosch bespaard (die kosten passen nu niet in ons huishoudbudget). Achteraf bezien was de vervanging van de NTC misschien niet nodig geweest. Maar dat weten we nooit zeker. Wel ben ik verrast dat de printplaat zo vies kan worden. Nogmaals dank: je bent super!!!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...