Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart rond 100 euro.


Aanbevolen berichten

Hi all, ik wil een nieuwe videokaart voor in mijn Pentium 4 1,7 Ghz. Er zit een Asus P4T-E moederbord in, dus 4x AGP (in hoeverre dat belangrijk is). Nu wil ik dus een nieuwe videokaart want de Radeon die erin zit met 32 MB vind ik niks. Ik wil redelijk kunnen game, niet maximaal zware games en mij budget is rond de 100 euro. Ik heb er gewoon niet meer voor over. Alvast bedankt! W. P.s. kunnen jullie ook zeggen waar je hem dan koopt voor die prijs? THX !
Link naar reactie
Voor ongeveerd 100 euro heb je een niet al te sterke videokaart, maar je zou kunnen denken aan een radeon 9600 SE met 128 voor 80 á 90 euro. Of een ati radeon 9600 Non-Pro met 128 MB, voor ongeveer 100 á 110 euro. Al zie je deze versie niet veel meer. En natuurlijk kun je het best de pro versie kopen van 120 á 130 euro. Let er wel op dat je een videokaart koopt met 128 MB en niet met 256 MB. Deze met 256 mb zijn langsamer als die van 128 MB. Ook al zeggen ze natuurlijk van niet :wink:
Link naar reactie
[quote:8563e8bc4f="MichelG"]maar je zou kunnen denken aan een radeon 9600 SE met 128 voor 80 á 90 euro.[/quote:8563e8bc4f] Voor een Radeon 9600SE kun je nog beter een Radeon 9200 in de plaats nemen. Die heeft geen Direct 9.0 ondersteuning maar wel een 128 bits geheugenbus. Dat presteert wel beter in games. 'k snap niet waarom die 9600SE überhaupt bestaat.
Link naar reactie
[quote:fcd159fb89="praatpaal"][quote:fcd159fb89="MichelG"]maar je zou kunnen denken aan een radeon 9600 SE met 128 voor 80 á 90 euro.[/quote:fcd159fb89] Voor een Radeon 9600SE kun je nog beter een Radeon 9200 in de plaats nemen. Die heeft geen Direct 9.0 ondersteuning maar wel een 128 bits geheugenbus. Dat presteert wel beter in games. 'k snap niet waarom die 9600SE überhaupt bestaat.[/quote:fcd159fb89]Ik denk toch dat de radeon 9600 se beter presteerd dan een radeon 9200. Waarom zouden ze anders die versie verkopen. En als je een radeon 9200 koopt dan ben je ongeveer 45 euro kwijt. Een SE versie is niks minder als een afgeslankte non-pro versie. Ik heb beide kaarten een keertje in een systeem gebouwd en ik vond toch echt die 9600 SE beter presteren. Maar hij kan het best nog even doorsparen voor 15 euro extra en dan een non-pro versie kopen. Deze presteerd weer nog beter :D . (maar misschien verklaart je plaatje meer waarom je voor een 9200 bent :wink: )
Link naar reactie
[quote="MichelG"][quote="praatpaal"][quote:865ac8b3d9="MichelG"]En als je een radeon 9200 koopt dan ben je ongeveer 45 euro kwijt. Een SE versie is niks minder als een afgeslankte non-pro versie.[/quote:865ac8b3d9] Een 9200[b:865ac8b3d9]SE[/b:865ac8b3d9] heb je inderdaad voor zo'n € 45,- maar ik heb een [b:865ac8b3d9]non SE[/b:865ac8b3d9] en die koste mij € 89,- (weet niet precies hoe duur hij inmiddels is) De reden dat ik geen 9600SE heb genomen was dus vanwege die 64 bits geheugenbus. De 9200 (non SE) heeft een 128 bits. Ik dacht dat hij daardoor wel wat beter zou presteren dan een 9600SE, ik heb verschillende testresultaten gezien tussen een groot aantal kaarten en de 9200 kwam er meestal net even wat beter uit dan de 9600SE. Ik ben er in ieder geval blij mee voor wat hij heeft gekost. :wink:
Link naar reactie
[quote:8bb215c579="wtheiner"]Hmmmmz, lastig veel kaarten. Wat vinden jullie van deze: ATi Radeon 9600 Pro 128MB € 120,- Deze werd hier al iets eerder genoemt... En is ATI dan het juiste merk hiervoor, of is er een beter of goedkoper maar nog wel goed merk voor deze kaart? W.[/quote:8bb215c579] Prima keus, beter dan alles wat hierboven genoemd wordt !! (tsss, de fx5200 is ook een snelle kaart :roll: )
Link naar reactie
[quote="hjs"][quote:26b644e57f="wtheiner"]Wat vinden jullie van deze: ATi Radeon 9600 Pro 128MB € 120,-[/quote:26b644e57f] [quote:26b644e57f="hjs"]Prima keus, beter dan alles wat hierboven genoemd wordt !![/quote:26b644e57f] Ja duh, tuurlijk is die beter. Logisch als de prijs weer wordt opgevoerd tot boven het budget. Op zo'n manier kan ik ook betere kaarten noemen. [quote:26b644e57f="hjs"]tsss, de fx5200 is ook een snelle kaart :roll: )[/quote:26b644e57f] Het gaat erom wat je krijgt voor je geld. Voor onder de € 100,- is de FX5200 ook mooie kaart. Vergelijk hem niet met veel duurdere en betere kaarten
Link naar reactie
[quote:af3370e395="praatpaal"]Ja duh, tuurlijk is die beter. Logisch als de prijs weer wordt opgevoerd tot boven het budget. Op zo'n manier kan ik ook betere kaarten noemen.[/quote:af3370e395] Heb je gelijk in, geef alleen maar aan dat het een goede keuze is en erg wijs om die 20 euro meer uit te geven. Nu koop je tenminste een 3d kaart. De R9200 of FX5200 kun je nu niet echt 3D meer noemen vind ik, FarCry bv zal niet echt soepel lopen ;)
Link naar reactie
[quote:ea5942ecb7="wtheiner"] En is ATI dan het juiste merk hiervoor, of is er een beter of goedkoper maar nog wel goed merk voor deze kaart? [/quote:ea5942ecb7] ATI is een prima merk voor deze kaart, maar het maakt weinig uit welk merk je kies. Het wil nog wel eens aardig in prijs schelen en dat ligt dan voornamelijk aan de extra's die je bij zo'n kaart dan krijg (software enzo). Voor de rest is er weinig verschil in prestaties tussen de verschillende merken.
Link naar reactie
[quote:102e2f65c9="hjs"]Heb je gelijk in, geef alleen maar aan dat het een goede keuze is en erg wijs om die 20 euro meer uit te geven. Nu koop je tenminste een 3d kaart. De R9200 of FX5200 kun je nu niet echt 3D meer noemen vind ik, FarCry bv zal niet echt soepel lopen ;)[/quote:102e2f65c9] Daar heb jij weer gelijk in, dat je voor € 20,- meer een veel betere hebt. In dit geval wel de moeite waard. Maar je ziet vaak dat de prijs steeds verder wordt opgedreven, even doorsparen enz. enz. enz. Dan is er uiteindelijk geen antwoord gegeven voor een kaart van maximaal het budget. Blijkbaar worden we het daar met z'n allen niet over eens en geven we heel makkelijk een 'advies' voor een iets duurdere en weer betere. Een maximum budget is voor veel mensen (waaronder ik) erg belangrijk en dat moet gerespecteerd worden. Dat een FX5200 of Radeon 9200 geen echt 3D meer is vind ik onzin. Een aantal jaar geleden waren ze snel genoeg om het een goede 3D kaart te noemen en nu zijn ze ineens geen 3D meer? De Radeon 9800 is nu echt 3D, maar over een tijdje niet meer? :o Want dat hoor ik je dan over een tijdje al zeggen... Wat mij betreft is de Radeon 9200 wel echt 3D, net als die andere kaarten die al enigzins verouderd zijn. Ze zijn alleen traag in 3D in vergelijking met de grote jongens.] Daarnaast laat Far Cry zelfs de zwaarste hardware zweten maar er zijn zat games die er nog steeds mee door kunnen en ook nog behoorlijk presteren in 800X600, zoals bijvoorbeeld Unreal 2/UT 2003, NFS Underground... Far Cry loopt bij mij trouwens met alles in de laagste stand nog heerlijk soepel. :wink: Maar ik wil zo langzamerhand aan een nieuwe PC beginnen, lijkt mij wel tijd worden als je dit soort nieuwe games ziet.
Link naar reactie
Bij mij is die 20 euro meer het probleem niet. Maar het is al een oudere PC en ik weet dus niet of het nog de moeite waard is om der een duurdere videokaart in te stoppen. Maar in dit geval is die 20 euro meer gewoon een betere keuzen wat ik zo begrijp. Ik heb gekozen voor de Radeon 9600 pro 128 MB, ik ga nu met pricewatch kijken welk merk lekker goedkoop is en waar. Bedankt voor jullie hulp !! W.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...