Ga naar inhoud

videokaart systeemvertragend


Aanbevolen berichten

[quote:384f119f9b="Droopy"]Ik hoorde dat een videokaart het systeem kan vertragen. Als ik bv in mijn systeem een GeForce kaart zou stoppen ipv de NVIDIA RIVA TNT2 Model 64. zou dat mijn systeem versnellen? btw ik speel nagenoeg geen spellen.[/quote:384f119f9b]Nee , dat maakt niets uit als je geen spellen speelt. Alleen de overvloei effecten gaan wat sneller in XP.
Link naar reactie
[quote:28478a2026="Duketheboss"][quote:28478a2026="Droopy"]Ik hoorde dat een videokaart het systeem kan vertragen. Als ik bv in mijn systeem een GeForce kaart zou stoppen ipv de NVIDIA RIVA TNT2 Model 64. zou dat mijn systeem versnellen? btw ik speel nagenoeg geen spellen.[/quote:28478a2026]Nee , dat maakt niets uit als je geen spellen speelt. Alleen de overvloei effecten gaan wat sneller in XP.[/quote:28478a2026] die overvloei effecten worden door je cpu berekend ;) en je zegt nagenoeg geen spellen ? wat moet ik daar onder verstaan, een potje hartenjagen of af en toe een 3d game ?
Link naar reactie
Met ik speel nagenoeg geen spellen houdt in dat ik af en toe die spelletjes doe die in windows ingebakken zitten. hjs: Nu is het wel zo dat de beeldkwaliteit (2D) van de moderne kaarten over het algemeen beter is dan van een tnt2m64, maar of dat het geld waard is ?? Mijn videokaart is denk ik 6½ jaar oud en kan dus mogelijk niet voldoende power bieden om ook het normale gebruik zonder games vloeiend zonder vertraging te laten verlopen. Volgens mij berekend de cpu wel het een en ander, maar lijkt het denk ik beter dat de berekening bedoelt voor het video gedeelte in het geheel voor de videokaart komt. Of zie ik dat mis?
Link naar reactie
[quote:fac4703b94="HardTrance"]Ik heb echt geen flauw idee hoe het beeld uitziet met een TNT2 maar ik denk niet dat je een miskoop doet als je bijv. een geforce fx'je 5200 of de concurent radeon'tje 9200 erin pleurt. 8)[/quote:fac4703b94]Ik geloof niet dat dat een zinnig plan is. 2D is qua beeldkwaliteit al jaren zo goed als uitontwikkeld. Als je echt belangrijk 2D werk moet doen (bv. DTP werk), dan zou je een Matrox kaart kunnen overwegen. Voor huis, tuin en keuken 2D werk heb je echt geen nieuwe videokaart nodig. Nieuwe videokaarten bieden vaak wel wat meer gebruiksgemak voor 2D. Bv. tooltjes om makkelijk van resolutie te switchen e.d..
Link naar reactie
De beeldkwaliteit van een FX5200 of Radeon 9200 is al een stuk beter dan een TNT 2 M64 kaart. Daarnaast is die TNT 2 dacht ik niet eens sterk genoeg om het grafische gedeelte op zich te nemen in XP. Een FX5200 of Radeon 9200 zou al een stuk meer de CPU ontlasten en dat moet wel voor wat betere prestaties zorgen. Maar of de prestaties nou echt merkbaar vooruit zullen gaan.........?
Link naar reactie
Je systeem zal er in het algemeen niet sneller op gaan lopen, het enige voordeel dat je krijgt met die nieuwe kaart, is dat je systeem sneller de beelden op je beeldscherm tovert. Je zult dus een heel ietsje pietsje sneller kunnen werken omdat je niet steeds op die beelden hoeft te wachten. Maar, het zal zekers niet een groot verschil zijn.
Link naar reactie
[quote:d3527adc59="bbx"]Je systeem zal er in het algemeen niet sneller op gaan lopen, het enige voordeel dat je krijgt met die nieuwe kaart, is dat je systeem sneller de beelden op je beeldscherm tovert. Je zult dus een heel ietsje pietsje sneller kunnen werken omdat je niet steeds op die beelden hoeft te wachten. Maar, het zal zekers niet een groot verschil zijn.[/quote:d3527adc59] Internettoepassingen, websites uitgerust met flash etc., Office2003-pakketten die steeds meer grafisch uitgevoerd worden. Een dikkere videokaart geeft je snelheidswinst in je "overall-performance", net als een betere en snellere harddisk dat doet en sneller geheugen. En hiervan krijg je "snelheidswinst" die soms toch redelijk genoemd mag worden meestal, maar ook weer afhankelijk van veel andere factoren. Ik vond het een vooruitgang in sterkere overall-performance, bij een videokaartupgrade.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...