Ga naar inhoud

Wat is het verschil tussen analoog en digitaal voor een TFT


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik gebruik nog maar pas een nieuw TFT scherm een Eizo L767 19" kortom een prachtig scherm,mooie kleuren,contrast en scherpte. Helaas heeft mijn videokaart geen DVI-out !!! nu vroeg ik mij af of ik met een andere kaart met DVI nog een betere beeldkwaliteit zou hebben of is dit verschil te verwaarlozen? Misschien bestaat er ook wel een programma om dit te testen? Mijn pc: P4/1,9 GHZ 768 MB Ram Nvidia MX400 64MB Creative SB live 60GB/7200 rpm 80GB/7200 rpm Evergreen moederbord indien een nieuwe beeldkaart toch een groot verschil zou maken graag ook welke,ik weet niet waarom maar een voorkeur voor ATI. alvast bedankt met vriendelijke groeten Bert Docx
Link naar reactie
Over het algemeen levert het aansluiten van een TFT scherm op een DVI uitgang geen mooier beeld als op de analoge uitgang die nog standaard overal op geproduceerd wordt. Het zou zo kunnen zijn dat je je scherm wat beter kan instellen indien je hem met DVI zou aansluiten, maar dit verschil in kwaliteit zou dan nihiel zijn. Als je nu een mooi beeld hebt, dan heeft het kopen van een nieuwe kaart ook weinig nut. Ik zou zeggen, geniet er maar gewoon van :wink:
Link naar reactie
Als je geen DVI hebt op je kaart zou ik zoasl bbx al aangeeft niet naar de winkel rennen voor een nieuwe videokaart. zoveel verschil maakt het niet. DVI is wel iets beter en je kan je beeldscherm automatisch instellen ipv handmatig maar het voordeel is niet groot genoeg om er een nieuwe kaart voor aan te schaffen.
Link naar reactie
[quote:f838e09c53="Red Dragon"]ligt aan hoeveel je wilt uitgeven. een eenvoudige kaart is de ATI Radeon 9200 (niet SE) die heb je voor minder dan 100 Euro met DVI, goeie all-round kaart,[/quote:f838e09c53] als ik ze vervang, dan heb ik het liefst een goeie en dan zeker wat beeldkwaliteit betreft en dat voor algem. maar ook foto-gebruik ik had gedacht aan 150 euro maar ken er helemaal niks van! dus uw tips/ opmerkingen zijn nog welkom en mijn pc en scherm zijn bekend mvg Bert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...