Ga naar inhoud

Nieuwe generatie videokaarten - energieverbruik.


Aanbevolen berichten

Volgens tweakers ( http://www.tweakers.net/nieuws/31972 ) zou de GF6 120 Watt gaan consumeren. Een voeding van 480 W wordt aangeraden! Loopt dat niet een beetje de spuigaten uit? Dat zou in mijn geval betekenen dat ik 20 tot 25 kWh per week zou gebruiken. Dat is zo'n 1000 kWh per jaar! Is het echt zo dramatisch? [img:c55da9b493]http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1082109653.jpg[/img:c55da9b493] Deze onschuldig ogende kaart is in werkelijkheid een gruwelijke energievreter :)
Link naar reactie
Dat zou dus betekenen dat je 6 uur per dag continu computergames zit te doen? Als je je computer aan hebt staan, dan gebruikt de videokaart naar ik aanneem niet de volle hoeveelheid watt, dat is alleen wanneer de GPU volledig stressed is en dat geldt ook voor de CPU. Het is niet zo dat je computer 480 watt gebruikt wanneer er een 480 watt voeding in zit.
Link naar reactie
Ik heb mijn pc ongeveer 40 a 50 uur per week aan staan. Dit maal 0,48 W. In de praktijk zal het wel minder zijn dan 0,48 W, maar toch veel. Denk ook aan de nieuwe generatie P4s. Dezen dragen ook aardig bij aan de hoeveelheid geconsumeerde stroom. Mijn stroom verbruik blijft elk jaar gestaag toenemen. Met een next gen pc ben ik bang dat het explosief gaat toenemen.
Link naar reactie
[quote:c1ef826368="Allardje"]Nou, dan koop je toch géén prescott en géén nieuwe videokaart.[/quote:c1ef826368] Ja, ga ganzenborden ofzo :roll: Je zou bijna 2 pc's aanschaffen. eentje erg energie zuinig voor het surf en download werk en een spel-pc, je haalt de kosten voor een 2de pc er vrij snel uit als deze trend zich voortzet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...