Ga naar inhoud

Vraagje over AGP + 9200SE+ Windows


Aanbevolen berichten

Hi , me pc draait weer goed ma ik zit toch met iets het is het volgende : In mijn BIOS staat AGP8x ingesteld met een AGP Apeture size van 128MB. dit is goed. Als ik in Windows andere ATi Catalyst drivers wil installeren verwijder ik eerst de oude en installeer ik de nieuwe driver. Echter er staat dan dat ik mijn PC opnieuw op moet starten dat gaat ook nog goed. Maar dan is ie opgestart en dan bevriest Windows , en dan moet ik mijn PC resetten .. En dan start Windows opnieuw op en draait alles PERFECT op AGP8x.... Ik heb zelf zo'n vermoeden dat de 1x vastloper komt doordat de driver in Windows AGP8x in moet stellen omdat het in mijn bios ook zo staat? Bedankt alvast.
Link naar reactie
Maar heb je de AGP snelheid op dit moment al ingesteld in de driver? Zo nee, dan kan dat bij de eigenschappen van de Catalyst onder tabje Smartgart. Probeer anders een lagere AGP snelheid (4X) en kijk of de boel dan wel stabiel loopt. Dus in de bios en in de driver instellen. Zoveel verschil zit er toch niet tussen 8X en 4X.
Link naar reactie
[quote:774a3e48f0="praatpaal"]Maar heb je de AGP snelheid op dit moment al ingesteld in de driver? Zo nee, dan kan dat bij de eigenschappen van de Catalyst onder tabje Smartgart. Probeer anders een lagere AGP snelheid (4X) en kijk of de boel dan wel stabiel loopt. Dus in de bios en in de driver instellen. Zoveel verschil zit er toch niet tussen 8X en 4X.[/quote:774a3e48f0]De driver stelt automatisch de AGP (SmartGart)snelheid in. Hij draait nu automatisch op AGP8x in de bios ook. Duke EDIT: Maar nu draait alles goed , alleen op 1 ding na ma misschien is het wel logisch :)
Link naar reactie
[quote:27ecbd364d="praatpaal"]Een vastloper kan altijd gebeuren natuurlijk. Voor hetzelfde geld is het iets incidenteels geweest. Maar als je problemen blijft houden gewoon die AGP snelheid omlaag schroeven.[/quote:27ecbd364d]OKay ma die vastloper is dus elke keer maar 1x als ik een catalyst driver installeer. Maakt het verder niets uit?
Link naar reactie
Kheb net ff getest met AGP4x in mijn bios , alleen als ik ATi Drivers installeer zet de driver hem automatisch op AGP 8x!!!!!!!!!!!!!!! ---------------------------------------------------------------------------- Hij moet alles gewoon ff instellen? (vandaar dat ie vastloopt 1x? na de installatie van drivers daarnaa niet meer) Thnx
Link naar reactie
Als je normaal de stappen volgt die in de FAQ staan (incl gebruik driver cleaner 2.7) moet je gewoon de oude Catalyst drivers kunnen verwijderen en de nieuwe erop zetten, ik heb dit process met enorm veel kaarten gedaan, dus niet alleen met mijn eigen Radeon 9800XT maar ook met andere sytemen, nooit een vastloper gehad zoals Duke omschriijft. Ik denk dat het aan je moederbord ligt en niet aan de ATI drivers of kaart. Maar omdat je aangeeft dat je pc na herstart gewoon werkt zou ik er verder niet moelijk over doen, je hoeft tenslotte maar 1x per maand je drivers te updaten, de Catalyst 4.5 drivers komen pas in Mei uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...