Ga naar inhoud

Nieuwe kaart of wachten?


Aanbevolen berichten

Ik zit te popelen om een andere kaart te kopen. Mijn FX 5600 is niet vooruit te branden, kan UT 2004 alleen spelen in 800*600...... en dan nog is het af en toe niet vloeiend. Wat is het goeie moment om een nieuwe te kopen? wachten tot de nieuwe generatie er is? of is het moment nu er al? Ik wil wel een flinke stap maken, anders is het zonde van het geld
Link naar reactie
zoals RD al zegt ik zou ook gewoon er nu 1 kopen om 2 redenen: -je kan genieten van je nieuwe game in goeie settings -als de "nieuwe generatie" uitkomt zijn die denk ik idd rond de 400 a 500 euro. als je 500 euro wilt uitgeven nog even wachten dus.. en anders zou ik gewoon een radeon 9800 pro kopen voor 200 euro ofzo
Link naar reactie
[quote:e12bd0f551="royzwiers"] -als de "nieuwe generatie" uitkomt zijn die denk ik idd rond de 400 a 500 euro. [/quote:e12bd0f551] Maak daar maar 550 tot 600 van, weet ik uit ervaring, het snelste en het nieuwste direct na de release koste voorheen 1250 a 1400 gulden en tegenwoordig 550 a 600 Euro, als je een "Early Adopter" wilt wezen dan moet je dokken, helaas.
Link naar reactie
Als je nu gewoon een radeon 9800 koopt, dan heb je a een hartstikke goede kaart waar je nog heel lang plezier van kan hebben en b deze kaart heeft volgens mij op het ogenblik de beste prijs/kwaliteit verhouding. Je doet er nu goed aan om zo'n kaart aan te schaffen tenzij je het niet erg vind om over een paar maanden 550 euro neer te leggen :wink:
Link naar reactie
t ging mij er met name om of er verwacht wordt dat de vorige serie dan sterk in prijs zal zakken als de nieuwe serie er is? bijvoorbeeld de 9800XT? als ik over 2 maanden voor hetzelfde geld een 9800 XT kan kopen als nu een 9800pro dan wacht ik liever nog even 2 maandjes? Ik zal geen € 550 voor de nieuwe serie neer gaan leggen..... t gaat me meer om prijzen van de oude serie in vergelijking tot nu
Link naar reactie
dat is niet wat ik bedoel, want dat snap ik zelf ook nog wel..... ik bedoel dat als er een nieuwe serie uitkomt de oude serie minder interessant wordt normaliter. dus ik vraag me af of er dan een GROTERE prijsdaling te verwachten is als normaal! Dat werkt bij sommige andere dingen ook zo, neem bijvoorbeeld auto's. Zodra een nieuw model uitkomt worden de oudere modellen in prijs verlaagd. Dus ik vroeg me af of dat bij videokaarten ook zo werkt. Ik heb het dus over GROTE prijswijzigingen door intro nieuwe kaarten. die 1 a 2 tientjes die een 9800 XT normaliter misschien in 2 maanden zou dalen interesseert me niet.
Link naar reactie
Doorgaans zakken de prijsen van de oude kaarten niet direct maar iets later, tevens kan het zo zijn dat de oudere kaarten heel slecht leverbaar worden, ik verwacht bijvoorbeeld dat ATI geen Radeon 9800XT kaarten meer gaat maken over een paar maanden. Ik zou dus niet 2 maanden wachten maar gewoon nu kopen, de Radeon 9800PRO is erg scherp geprijst op dit moment en dat is een top kaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...