Ga naar inhoud

Water lekkage


bernard-2

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb het volgende probleem. De wasmachine kan op één of andere wijze zijn water niet kwijt. Twee week geleden begon dit,alle slangen los gehaald en schoon gemaakt.Filter en pomp goed bekeken en schoon gemaakt.Afvoerbuis riool goed door gespoeld,inclusief zwanehals schoon gemaakt.Nu leek het probleem verholpen aangezien de machine twee week probleem loos heeft gedraaid.Maar helaas staat de vloer weer blank van morgen en is het probleem dus nog steeds aanwezig! Het water komt uit de slang waar de witte bal in zit,het komt er aan de boven zijde van deze slang uit. Ik heb geen idee waar ik het nu nog moet zoeken,vandaar dan ook de vraag of iemand nog een idee heeft wat het kan zijn. De machine is een bosch maxx wfl 121 Ik hoor graag van u.
Link naar reactie
Kun je ergens een duidelijk foto plaatsen van de lekkage? Hoe hoog komt het water in de machine te staan? Mogelijk loopt hij over omdat de nivo regelaar niet de juiste waterhoogte ziet. Tevens is het type nummer niet volledig, graag volledige type nummer vermelden, incl het FD nummer. Staan in de deurrand. Volgens mij is het een WF[B]O[/B]121x/xx Is http://www.bosch-home.nl/store/product/Slangwaterslot/00480436 de slang die je bedoeld? En lekt het dan vanuit rechthoekige slang? Hier hoort de slang van de nivo regelaar in te zitten.
Link naar reactie
Hallo Harry, De wasmachine is het type bosch maxx WFL121ANL/10FD8504 700349 Het water blijft niet in de machine staan maar het komt uit de boven kant van de slang met als gevolg dat de vloer blanj staat.Inderdaad de slang die u afgebeeld (model is anders bij mij)hebt met de witte bal er in. Het water knijpt tussen de klem door aan de boven zijde,ik heb dan ook het idee dat het water afvoer geblokkeerd wordt door de witte bal maar weet niet of dat de oorzaak kan zijn. Het komt dus niet uit de rechthoekige slang. Kan helaas nu geen foto maken sorry.
Link naar reactie
De \"Eco bal\" zorgt er voor dat het wasmiddel niet onderin de slang komt te zitten maar in de kuip blijft. De bal \"drijft\" en sluit hierdoor de opening van de slang af totdat de machine gaat afpompen. Als je lekkage hebt tussen de overgang van kuip naar slang zit deze niet goed aan de kuip gemonteerd of is de slang/kuip beschadigd. Loshalen en controleren op scheuren/juiste montage.
Link naar reactie
Hallo Harry, Bedankt voor het meedenken alleen is het probleem zo niet opgelost. Het probleem deed zich twee week geleden voor het eerst voor. Alles nagekeken en schoon gemaakt en gecontroleerd op scheuren of andere defecten. Na twee week prima functioneren was het vanmorgen maar zo weer mis,het water loopt dus geheel uit de machine. De ecobal slang is dus niet defect, dit is zeer goed nagekeken tevens zit deze echt goed gemonteerd. Kan het probleem dan zijn dat de machine teveel water krijgt dit niet kan verwerken en het daardoor als het ware de slang overvol raakt met water?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...