Ga naar inhoud

Miele waterinname door beide wasmiddelba


Aanbevolen berichten

Ik heb een Miele novotronic 9960 die weer prima werkt nu ik het inlaatventiel heb vervangen, maar ik hoopte dat hierdoor ook een ouder probleem verholpen zou zijn, maar dat is niet zo. De waterinname bij gebruik van het voorwas gaat meteen door alle twee de bakjes, waardoor je nooit twee verschillende wasmiddelen in de bakjes kan doen, die zijn meteen alletwee weg. Wie kan dit verklaren? 3-voudig inlaatventiel is dus nieuw, slangen zitten volgens mij goed, ik snap het niet. vast bedankt voor tips!
Link naar reactie
Hoe schoon is de ruimte waar de zeepbak in zit? Het water word van boven door een aantal gaatjes in de zeepbak gespoten. Als hier kalk/prut aan zit spuit er mogelijk één of meerdere stralen in het verkeerde bakje. Probeer de voorwas stand eens zonder het zeepbakje er in. Je ziet dan waar water uit komt. Komt uit beide kanalen ruim water dan worden mogelijk beide inlaat ventielen gelijktijdig aangestuurd. Hang er een spannings meter over heen en je weet dan mogelijk meer. Is dit een inlaat ventiel met stekkerblok of zitten de draden direct op de losse spoelen? Mogelijk is de gedeelde nul draad niet goed waardoor de spoelen in serie komen te staan en dus beide open gaan terwijl alleen de voorwas aangestuurd had moeten worden. Tip: hand of een handdoek er goed voor houden anders word het mogelijk een water ballet.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...