Ga naar inhoud

oud scherm - resolutieproblemen met Win XP


Aanbevolen berichten

Deze vraag heb ik al terloops gesteld in een ander forum, maar wellicht is die hier meer op zijn plaats: m'n oud scherm is echt wel oud (14 inch, misschien zelfs maar 13 inch?) en Windows XP heeft blijkbaar moeite met de resolutie. Heb die uiteindelijk op 640x480 gekregen en nu krijg ik wel beeld, maar alles is zóoo groot! Kan ik de resolutie verhogen en toch goed beeld krijgen (zonder flikkerend neveneffect)? Ik heb deze computer nu niet bij de hand, maar naar ik mij herinner, kon ie hoge kleuren (16-bits) in XP wel aan. Ik had eerst WIN98 op deze PC staan, en dit verliep zonder beeldscherm-problemen maar ik kreeg voortdurend foutmeldingen bij opstarten zodat ik wilde overschakelen op XP. De volgende videokaart is geïnstalleerd: Hercules 3D Prophet XXXX (het juiste type ben ik vergeten, maar kan ik wel opsnorren) Normaal gezien is deze kaart toch goed genoeg voor Windows XP? Of speelt de grootte van het scherm echt wel een grote rol? Zoals je merkt: ik ben nogal een leek op dit gebied. Alle hulp is welkom...
Link naar reactie
Helaas zeg je er niet bij in welke resolutie je windows 98 had draaien. Als dat namelijk 800x600 (of hoger) was, dan moet dat in Windows XP ook kunnen. Kan zijn dat Windows XP de videokaart niet goed herkend en daarom alles op "safe-mode" zet. Installeer de nieuwste drivers voor Windows XP. Schaf anders een 15" crt aan. Waarschijnlijk nog moeilijk te vinden, maar wel heel goedkoop. Dan weet je iig dat je 1024x768 zonder problemen kunt draaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...