Ga naar inhoud

Gforce 3d Blaster CT 6970 Defect?


Aanbevolen berichten

mainboard: Chaintech ctbm 6 /440bx chipset, 350 mhz(overclocked op 4*112) ;512 Mb. Onderwerp: Creative CT6970 (Gforce 3d blaster pro, 32mb, agp(2x) Na 4 jaar trouwe dienst opeens geen direct 3d meer, ..zwart screen bij game start. Dit gebeurde (al of niet toevallig) Bij inloggen (online) F22 Lightning 3 , schokkend beeld, commando (game) "Hw3dreset", even daarna zwart beeld , wel gecrashed (loop) geluid. , alleen reset helpt. Dxdiag hangt bij Monitor>test direct3d/ Kaart op kaal (reservemainboard) gelijke fout. Is dus zeker Videocard. Drivers (nvidia) niet aan de orde, eveneens getest na revert partitie.. Nu op voodoo 2 lol (scks) Ik ben erg nieuwsgierig! IEMAND?
Link naar reactie
Allereerst hartelijk dank voor reactie. Ik heb 2 identieke chaintech mboards, Heb direct kaart getest, exact zelfde fout. het "test" mainboard was "kaal" behalve natuurlijk geheugen en schijf. Dxdiag (&pc) hing weer op de direct3d test. Crash in fase 3 daarvan, geeft dxdiag op. (kaart was niet overclocked,pc wel.) Alles onder Win 98II btw. Ik ervan uit dat de kaart kaduuk is, maar ben erg nieuwsgierig naar opinies, en puzzel naar de oorzaak. Vraag me b.v. af of dit soort destructieve failures veroorzaakt kunnen worden via hacking, gezien de geconstateerde hack pogingen op novaworld multiplayer(F22L3) Datums op schijf "touched" etc. Maar dat is wellicht iets voor een ander forum. Tevens ben ik op zoek naar een goed video (3d) alternatief. Compatibel met mijn Chaintech 6ctbm P II 350 mhz board. Fantasties forum dit!
Link naar reactie
Als de videokaart het op 2 moederborden niet doet zou ik ook zegen dat hij defect is. helemaal als andere videokaarten het wel doen met die moedeborden. Een videokaart kan altijd kapot gaan na een bepaalde periode, zeker na 4 jaar is de kans natuurlijk wat groter, al mag je er van uit gaan dat een kaart makelijk 5 jaar of ouder kan worden. Ik zou in die Pentium II 350mhz geen nieuwe videokaart stoppen maar een leuke 2e hands kaart. persoonlijk vind ik het niet de moeite om daar een nieuwe videokaart voor aan te schafen. Kijk voor een 2ehands Radeon 8500 64mb of een GeForce 3 ti 200 of zo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...