Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 10 =-


Aanbevolen berichten

[quote:f74d112a02="kajutsa"][quote:f74d112a02="Red Dragon"]Die grafiek is te mooi om waar te zijn, ik denk dus zelf gemaakt, ik geloof nooit in zon'n enorme prefromance boost. Als het wel zo is dan is die NV40 echt een beest[/quote:f74d112a02] ENORME BOOST?! Ik vind van niet... ik verwacht dat de NV40 [b:f74d112a02]minstens[/b:f74d112a02] zoals deze grafiek moet gaan scoren (relatieve waardes) om hem dit keer wel een volwaardige kaart te noemen. Wat had je dan gedacht... 15-25% performance boost op de R9800XT? :roll: Als dat zo is dan kan nVidia het wel vergeten, ik ga dan iig geen 500euro neertellen om zo'n 'top' kaart te kopen. Deze grafiek toont zo'n 50+% presatiewinst tov de R9800XT... that will do Geldt idemdito voor ATi trouwens...[/quote:f74d112a02] Jij vind 50 % preformance winst blijkbaar normaal, een dergelijke preformance winst zoals in de benchmark die gepost staat is niet eerder geweest in de videokaarten geschiedenis, 50% winst op een vorig model? dream on. 15-25% is winst op een vorige top kaart is heel normaal. check de geschiedenis. 50% winst is dus te mooi om waar te zijn daarom geloof ik de benchmark niet en denk ik dat het een zelf gemaakte benchmark is. Laten we gewoon de echte benchmarks afwachten en niet nu al elkaar afbranden om een fake benchmarkje zonder onderbouwing.
Link naar reactie
  • Reacties 297
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    298

[url=http://www.theinquirer.net/?article=15210][b:1aacbb68c1]Nvidia's NV40 unchallenged in the power race [/b:1aacbb68c1][/url] [quote:1aacbb68c1]Not only will the card lie closer to Prescott than Tejas on the power scale, but it will also have some really nasty asterisks after the two molex connectors on the requirements sheet. Those asterisks are the killer. It seems each of those connectors will need to be plugged into a separate power rail, and nothing else can be plugged into that rail. OK, they will let you put a fan into it, but anything more is strictly forbidden. You can just hear the good folk at Antec doing the happy dance. Power supply upgrade time people.[/quote:1aacbb68c1]
Link naar reactie
Je vergelijking gaat niet op, ten eerst had je het over 50% winst en heb je het ineens over 25%, ten tweede de R9700 kwam na de Ti 4600 en die moet je vergelijken niet de R9800 met de ti 4600 want die kwam veel later. Ga mij AUB niet vertellen hoeveel prestatie winst die kaarten in het verleden hadden aangezien ik ze allemaal in tegenstelling tot jou zelf gehad en getest heb. :roll: Prestatie winst van een Next-gen kaart zit over de gehele linie (dus niet specifiek een game, maar meerdere) doorgaans tussen de 10 tot 25% en niet op 50% en hoger. Maar goed, wacht nu maar resultaten af ipv nu al van de toren te blazen met FPS die nog moeten blijken
Link naar reactie
[quote:4b490f1c7c="Red Dragon"]Je vergelijking gaat niet op, ten eerst had je het over 50% winst en heb je het ineens over 25%, ten tweede de R9700 kwam na de Ti 4600 en die moet je vergelijken niet de R9800 met de ti 4600 want die kwam veel later. Ga mij AUB niet vertellen hoeveel prestatie winst die kaarten in het verleden hadden aangezien ik ze allemaal in tegenstelling tot jou zelf gehad en getest heb. :roll: Prestatie winst van een Next-gen kaart zit over de gehele linie (dus niet specifiek een game, maar meerdere) doorgaans tussen de 10 tot 25% en niet op 50% en hoger. Maar goed, wacht nu maar resultaten af ipv nu al van de toren te blazen met FPS die nog moeten blijken[/quote:4b490f1c7c] Lekker boeiend... Of je ze nou zelf test of niet, benchmarks liegen er niet om. Ik heb zelf ook videokaarten gehad of bij mensen ingebouwd om net zo veel 'ervaring' te hebben als jij :roll: Jij moet trouwens beter lezen, want met die 'meer dan 25%' ga ik niet ineens van mijn bewering afstappen, daarmee doelde ik alleen maar op jouw eerdere uitspraak. Jij moet eens voor de grap vergelijkbare systemen bij 3DMark Compares met GF3, GF4, R8500, R9700 etc met elkaar vergelijken. 'Aantal FPS van desbetreffende test'/ 'totale scoren des noods' van de zwakke schakel(previous gen GPU) waarmee je vergelijkt vermenigvuldigen met: x1,5 - x1,25 of x1,1 ... en dan kijken welke "vermenigvuldiging" er het meest in de buurt komt met de desbetreffende output van de sterke schakel(current/ new gen GPU). Vooralsnog denk ik niet dat iemand een kaart gaan kopen met op zijn minst 10% prestatie verschil tov de eerdere generatie. Vooral omdat ze niet goedkoop zijn. //sorry voor mijn offtopic, maar 'intilligente' (he RD?) discussies zijn soms ook amusant :wink:
Link naar reactie
(1) het is een DX8-test ... voor een kaart die minimaal DX9 kan verwerken zou dat een eitje moeten zijn. Met andere woorden : het zegt niks over de nieuwe toevoegingen (2) nVidia heeft al vaker laten zien dat ze in staat zijn om bij dit soort 'fixed' benchmarks vals kunnen spelen. Ook bij de UT'03 fly-by heb je een soortgelijke situatie. Het pad is bekend en dus is het vrij makkelijk te voorspellen wat je moet laten zien, terwijl het bij een echt spel in een echte situatie nooit zo makkelijk gaat. IIRC hebben ze bij de 3dMark-benchmark al eens van dit soort taktieken in hun drivers gebruikgemaakt ... (3) de snelheid is *verdacht* hoog juist omdat zoals RD ook al aangeeft we nog nooit zo'n grote sprong hebben gezien. Je ziet zulke sprongen iha alleen als je twee generaties terug gaat. Ik kan me niet voorstellen dat nVidia na de flop van de FX-serie 'ineens' een ontwerp heeft verzonnen dat wel echt snel is. Dat zou een gigantische doorbraak zijn ... IMHO kun je beter op een 10-25% snelheidswinst rekenen dan op +/- 50%, want als het dan in de praktijk 'maar' 30% is zul je niet teleurgesteld zijn ...
Link naar reactie
Ik moet Kajusta gelijk geven, 50% hebben we wel gehad hoor, namelijk in AF en fsaa ten tijde van de gf4 Ti4600 naar R9700 (bv in UT2003/U2). Ook in dx9 shaders was het een enorm verschil en voor minder zal ik het niet doen. UT200x is nou veel meer cpu afhankelijk geworden met deze snelle kaarten dus moet je met AF en AA testen en ik kan me best voorstellen dat in zulke situaties en in zware lange shaders het verschil tot 50% of meer kan oplopen. Ik ga er van uit dat bv Far Cry minstens 2x zo snel zal zijn met de R420 en NV40, w'll see ;)
Link naar reactie
Nvidia NV40 April 14 Release Date. GeForce 6800 0.13-micron ATI R420 April 26 Release Date. Radeon X800 Low-k 0.13-micron http://www.digitimes.com/NewsShow/Article.asp?datePublish=2004/04/07&pages=A7&seq=43 Just in from Digitimes: Nvidia has set the launch date for its latest AGP8X chip, the NV40, on April 14, aiming to penetrate the high-end market of around US$499, according to sources at Taiwanese motherboard makers. ATI is likely to debut its next-generation AGP8X chip, the R420, on or around April 26, said the sources. http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=1331
Link naar reactie
Er zijn inderdaad gevallen dat een next-gen kaart 50% of meer sneller is dan zijn voorganger, dat ontken ik niet. ik weet zelf ook wel voorbeelden te geven. Radeon 9800XT op 1280x1024 AA4x AF8x in UT2003 leverd 100% tot nog meer winst op vergeleken met de 9800PRO 128mb door de 256mb geheugen die de kaart heeft, mooi extreem voorbeeld maar totaal gezien is de kaart 5 á 15 % sneller. Overigens mag je mij wel wat niet liegende benchmarks laten zien die anders aantonen, met de nadruk op [i:22678b59ab]niet liegende[/i:22678b59ab] benchmarks. Waar ik op doel is de algehele performance winst over de gehele linie, dus niet 3dmark score's vergelijken van de zelfde systemen, 3dmark score's zeggen niets over de kracht van een kaart in zijn totaal. Blijft feit dat er geen Next-gen kaarten zijn die gemiddeld 50% sneller zijn dan de vorige top. Dat de R420 en NV40 in bepaalde pipeline en shader afhankelijke games 50% of meer sneller zijn dan voorgangers geloof ik wel, maar niet dat de kaarten over zijn geheel 50% sneller is, en zeker niet in UT2003 op alle vlakken (DX8+ titel, niet shader intensief).
Link naar reactie
Okee, ik ben het ook wel eens dat je per titel moet gaan kijken hoe de shaderintensiteit meespeelt etc. Maar dat in die games wel een ernorme boost kan optreden, ben ik nog steeds van over vertuigd! Ik ben heel beniewd hoe onze nieuwe NEXTGEN vriendjes gaan scoren, want 500euro neertellen voor zoweinig nieuwe kwaliteit is ook een beetje zonde. //Jafo Ik ben ervan overtuigd dat nVidia niet weer eenzelfde fout gaat maken ... als dat het geval is, dan kunnen ze hun koffertjes wel pakken. Om eerlijk te zijn hoop ik dat nV weer gaat domineren, want ik heb het gek genoeg altijd op nV gehad. Maarja, de snelste kaart zal voor mij vanzelfsprekend natuurlijk de doorslag geven om te kopen :wink: [...] Weet iemand toevallig al welke "taps" op de AA en AF mogelijk gaan worden?
Link naar reactie
tja, Next Gen kaarten zijn altijd en immer te duur voor wat ze bieden, ze zijn zelden de 550+ Euro waard voor wat ze bieden op hun voorgangers, echter koop ik ze toch, als je het nieuwste en snelste wilt hebben moet je er nu eenmaal voor betalen. :) over een kleine week weten we meer over de Next gen kaarten, ik ben erg benieuwd, uiteraard hoop ik ook wel op een enorme preformance en kwaliteits boost, maar als je je te positief instelt kan het zo tegenvallen, ook daarom kom ik vaak wat pessimistisch over. Ik weet nog niets over de AA en AF mogelijkheden, de NV40 schijnt een nieuwe AA techniek te hebben, verder weet ik het nog niet.
Link naar reactie
Gaan we nou op alle nextgen videokaarten van die R9800XT-koelers krijgen? :lol: Ik vind ze persoonlijk niet mooi, ik zie liever de kleur van het materiaal waarvan de heatsink gemaakt is. Dit lijkt me wel de GF6800, aangezien hij 2 DVI's en 2 molexconnectors, zoals al eerder gesuggereerd, met zich meedraagt. Ziet er vooralsnog niet echt heavy uit, maarja het gaat er natuurlijk om wat hij allemaal kan :wink:
Link naar reactie
2 Molex, helemaal rechts op de kaart die 2 zwarte dingen op de rand. Ik denk dat deze foto wel echt is, (zeker weten doe ik het niet), als dit de cooler is is hij inderdaad minder indrukwekkend dan die van de GeForce FX 5950, maar dat boeit ook niet, als hij maar goed koelt en niet te veel lawaai maakt :) @Skinnered Zou wel mooi wezen AF van ATI zonder Mipmap lijnen, :) AA 8x is iets te veel van het goede, wel leuk voor oudere games zoals UT2003 op een R420 :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...