Ga naar inhoud

Modden slecht voor je videokaart?


Aanbevolen berichten

[quote:a4e6ea2572="koene"]Iemand probeerde mij laatst wijs te maken als je je videokaart mod dat dat slecht is. Ik geloof dat niet. Is het eigenlijk slecht?[/quote:a4e6ea2572] anders gezegd... het is niet *goed* voor je kaart maar mits je geen gekke dingen doet (verkeerde bios erin flashen ofzo :P mislukte voltage mod etc) en de tempratuur van de onderdelen niet te hoog word zal het niet *slecht* zijn....
Link naar reactie
Het enige geval waarin je videokaart beter zal worden van modden is als je de koeling vervangt door een betere. Alle andere mods zorgen ervoor dat de kaart sneller loopt (en meer hitte veroorzaakt) op een hoger voltage loopt (door een voltmod) en daardoor sneller kan (en dus nog meer hitte veroorzaakt). En een hogere temperatuur brengt altijd een kortere levensduur mee voor elektrische apparaten.
Link naar reactie
[quote:87d802e9d4="koene"]Iemand probeerde mij laatst wijs te maken als je je videokaart mod dat dat slecht is. Ik geloof dat niet. Is het eigenlijk slecht?[/quote:87d802e9d4] hardstikke slecht!! nooit doen!!! kom op, beetje experimenteren moet toch kunnen of niet soms :wink: ik denk dat jij over 10 jaar allang een 6e opvolger van je radeon 9700 hebt, dus waarom druk maken om zo iets? de levensduur van computeronderdelen zijn best lang, ik bedoel hoe lang is het al niet geleden dat de 486 ontwikkeld werd? en die lopen nu ook nog steeds als een zonnetje. daarnaast is de technologie tegenwoordig ook stukken verbeterd, wat de kwaliteit ook alleen maar ten goede komt!
Link naar reactie
[quote:d3f3ebc621="turbulence"][quote:d3f3ebc621="koene"]Iemand probeerde mij laatst wijs te maken als je je videokaart mod dat dat slecht is. Ik geloof dat niet. Is het eigenlijk slecht?[/quote:d3f3ebc621] hardstikke slecht!! nooit doen!!! kom op, beetje experimenteren moet toch kunnen of niet soms :wink: ik denk dat jij over 10 jaar allang een 6e opvolger van je radeon 9700 hebt, dus waarom druk maken om zo iets? de levensduur van computeronderdelen zijn best lang, ik bedoel hoe lang is het al niet geleden dat de 486 ontwikkeld werd? en die lopen nu ook nog steeds als een zonnetje. daarnaast is de technologie tegenwoordig ook stukken verbeterd, wat de kwaliteit ook alleen maar ten goede komt![/quote:d3f3ebc621] ik een 9700? ik heb een 9500 :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...