Ga naar inhoud

ASUS Radeon 9600XT Low VGA VOLTAGE


Aanbevolen berichten

Hey, Mijn ASUS XT9600 geeft met SmartDoctor een 'warning': [img:2efd5ca765]http://home.quicknet.nl/qn/prive/e.de.haan/low.GIF[/img:2efd5ca765] Deze kaart is in combinatie met een: - QTEC 350Watt voeding - ECS K7S5A MoBo In de bios bij 'Hardware monitor' geeft ie een voltage aan van ca. 3.2Volt. Zou het hierbij echt aan het moederbord liggen zoals SmartDoctor beweerd ?
Link naar reactie
[quote:2168fd0df5="Jaymz21"]Hey, Mijn ASUS XT9600 geeft met SmartDoctor een 'warning': Deze kaart is in combinatie met een: - QTEC 350Watt voeding - ECS K7S5A MoBo In de bios bij 'Hardware monitor' geeft ie een voltage aan van ca. 3.2Volt. Zou het hierbij echt aan het moederbord liggen zoals SmartDoctor beweerd ?[/quote:2168fd0df5] uhmm, dit proggie geeft aan dat er 1,5 Volt op de kaart staat (wat standaard is voor een 9600XT. waar haal je die 3,2 Volt nu ineens wegdan?? bedoel je 3.29V wat ook in je piccie staat? (VCC) dat is een dacht ik toch de gecombineerde 3,3V Voltlijn voor je mem en VGa kaart dacht ik. nu zie ik die niet echt ''out of bounds'' lopen, dus ik zie niet echt in waar je probleem zit... voltage op de kaart is ook normaal, ondervind je eigenlijk wel enige problemen dan???
Link naar reactie
[quote:980f6425dd="Jaymz21"]@turbulence: Hij geeft idd aan dat er 1,5 volt staat, maar volgens hem moet dat 3,3 zijn (check afbeelding).[/quote:980f6425dd] nee, dat moet je net even iets anders bekijken. als ik het goed heb hebben de meeste moederborden een aparte gecombineerde 3,3V lijn. hierop zitten oa je Dimm sloten (geheugen) en je AGP slot.. omdat die 3,3V lijn erg laag is bij jou (zie lieve sandra maar 8) ) is nu 3,25V kun je instabiliteitsproblemen ondervinden bij stress situaties. nu is de vraag, hoe erg wijkt de voeding af? geeft hij daadwerkelijk een instabiele 3,3V lijn af, waardoor hij je waarschuwt dat er problemen kunnen ontstaan, of zitten de monitor programmas er gewoon naast? je kan het eventueel doormeten (wat wel een rotwerkje is) lees deze sheet maar eens in; http://www.interfacebus.com/Design_AGP_Pinout.html nu kun je dus evt met een hele kleine multimeter proberen een van die VCC contact punten te doormeten, maar dat wordt wel heel extreme he.. hou het hier gewoon bij, zolang je geen instabiliteit hebt, en je gewoon normaal kan gamen zonder problemen, dan zou ik die meldingen gewoon met een korreltje zout nemen...
Link naar reactie
Bedankt voor de informatie en internet link. Ik ga het echter niet doormeten aangezien de kaart (nog) stabiel draait. -=off topic=- Ik ben wel aan het kijken naar een nieuw (tijdelijk) MoBo van ASUS die niet te duur is voor een XP1800 ......met het oog op de 64-bit toekomst 8) . De ECS geeft onregelmatig een vage reset -> alle waarden in de BIOS worden dan op default gezet, heel irri. Van mij betreft mag er een slotje op dit onderwerp! Greetingz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...