Ga naar inhoud

CPU koeler op GPU: raar idee?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, De laatste tijd komt er takke veel herrie uit mijn pc. Ik netjes de CPU koeler vervangen door een lekker grotere koeler (80mm). Operatie eindelijk geslaagd, maar je raad het al, het was de koeler van mijn videokaart. Die dus eruitgehaald, fan eraf, sticker eraf, hoppa, silliconenspray ertussen en het was 1 dag stil. Terwijl ik dit typ zoemt dat takkeding weer :( Nu heb ik dus de oude CPU koeler met heatsink over. Nu heb ik eens ff rondgekeken en er zijn van die gasten die die CPU koeler via zelfbouw op de videokaart hebben geconstrueerd. Nu is dat echter met heatsink gebeurd en je raad het al, dan heb ik te weinig ruimte in mijn kast (heb maar 3 pci + 1 agp). Die heatsink is veel te lomp daarvoor. Kan ik alleen de FAN van de oude CP-koeler op mijn videokaart monteren( lukt wel denk ik). Maar zal hij goed genoeg koelen ZONDER heatsink? Da's dus de vraag ;) Ow ja, het is een XFX GForce 4 TI 4200.
Link naar reactie
Ik heb een keer een socket 7 cooler op een Voodoo 3 gemonteerd om'm over te klokken. Dat lukte toen aardig. Mijn Voodoo 3 2000 sjouwde op dezelfde waarden als een Voodoo 3 3500. Kijk ff waar de gaten zitten in het PCB van je videokaart en boor vervolgens op dezelfde plek in het koelblok ook twee gaten. Daarna schroef (kunstof) erdoor.
Link naar reactie
Speel je veel 3d games? collega heeft de fan op een ti-4200 op 7 volt gezet. Maar, als je geen ruimte hebt voor een zalman, waarom dan wel voor een cpu koeler? Er is trouwens nog een koeler te koop, geen idee of hij op een ti-4200 past: http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/ review: http://www.ati-news.de/HTML/Berichte/Enmic/R9800-IceQ/His-R9800-Pro-IceQ-Seite1.shtml te koop: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=1178
Link naar reactie
[quote:dde8b6d5a4="AswinW"]Gaat dit niet wat ver ? Lijkt me een gigantische en lastige operatie en of je ermee wint.[/quote:dde8b6d5a4] Hoezo dat? Zoveel werk is dat niet hoor. Is maar net wat je gewend bent natuurlijk. Zoals al gezegd: Niet zonder heatsink monteren. Dat gaat niet werken. Slashhead: Daar moest ik ook al aan denken. Had jaren geleden een Socket 7 koeler op m'n TNT2 Ultra zitten :)
Link naar reactie
[quote:7c32dc4b8a="Slashhead"]Ik heb een keer een socket 7 cooler op een Voodoo 3 gemonteerd om'm over te klokken. Dat lukte toen aardig. Mijn Voodoo 3 2000 sjouwde op dezelfde waarden als een Voodoo 3 3500. Kijk ff waar de gaten zitten in het PCB van je videokaart en boor vervolgens op dezelfde plek in het koelblok ook twee gaten. Daarna schroef (kunstof) erdoor.[/quote:7c32dc4b8a] zou dat ook kunnen met mijn Voodoo3 3000 PCI 16MB ???? alleen hier zit standaard een koelblok op....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...