Ga naar inhoud

Spel "Prins of Persia doet het niet op laptop


Aanbevolen berichten

Voor mijn kids probeer het spel "Prince of Persia" aan de gang te krijgen op een laptop. Helaas krijg ik de melding "unable to find a valid display mode". Na de vraag "start in safe mode"> Yes. Mijn systeem: Jewel 1460 met WinXP Pro ,Intel Pentium 4, 2,6 GHz,512 Mb, video: ATi M9 (= Radeon 9000 voor laptops) ,64 MB DDR videogeheugen, beeldscherm 15" XGA TFT. Bij nalezen blijkt het spel mogelijk met Radeon 8500 en hoger, wel zijn er Catalyst driver nodig> 3.7 liefst. Deze heb ik van Ati.com gedownload maar krijg ik niet geinstalleerd want dan vraagt het installatie programmaatje om een VGA adapter. Ik snap er niets van . Wie weet raad????
Link naar reactie
Als je eerst leest wat op de schermen van ATI.com staat dan begrijp je ook waarom je de catalyst niet kan installeren. Een notebook is geen Desktop. Staat heel duidelijk op hun homepage. daar staat dat je de drivers voor je notebook moet downen bij de fabrikant van je notebook Prince of Persia is toch een DOS spel dacht ik ? Dan kan die niet op XP draaien dacht ik.
Link naar reactie
Het is mij nog niet gelukt om dit vrij nieuwe spel aan de gang te krijgen op mijn laptop. Nergens kan ik drivers vinden voor de Ati M9 om het spel te spelen (welke trouwens????). Hoe is de ervaring van anderen met het spelen van spellen op een laptop? zoals MOOH ,Commando's, Sims, Ghost recon, Monkey island? Is het de moeite waard om deze op de laptop te installeren en het te proberen?
Link naar reactie
[quote:c248409939="docart"]MOOH ,Commando's, Sims, Ghost recon, Monkey island? Is het de moeite waard om deze op de laptop te installeren en het te proberen?[/quote:c248409939] Let op bij Monkey Island, dit is echt een oud spel, en tenzij je een pure DOS-omgeving hebt, kan je hiervoor het beste scummVM gebruiken, dit is hier speciaal voor ontwikkeld. (meer info: www.scummvm.org) Leentje
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...