Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart, snelle goedkopere asus of radeon


Aanbevolen berichten

Goeiemorgen, ik moet met spoed een nieuwe videokaart hebben, maar wil er eigenlijk weer niet TE veel aan uitgeven. 2e hands kaartje. Nu is mijn vraag, kan ik beter een Radoen 9600 PRO kopen met 256 mb voor 150 euro ( nieuwprijs ) of een Geforce 4 TI met 128 mb? Ik weet dat de Gerofce 4 al wat ouder is, maar toch nog wel heel snel?? Dus de vraag? Een snelle Geforce 4 TI of een Radoen 9600 PRO
Link naar reactie
[quote:6dec3c2445="edwinteems"]Goeiemorgen, ik moet met spoed een nieuwe videokaart hebben, maar wil er eigenlijk weer niet TE veel aan uitgeven. 2e hands kaartje. Nu is mijn vraag, kan ik beter een Radoen 9600 PRO kopen met 256 mb voor 150 euro ( nieuwprijs ) of een Geforce 4 TI met 128 mb? Ik weet dat de Gerofce 4 al wat ouder is, maar toch nog wel heel snel?? Dus de vraag? Een snelle Geforce 4 TI of een Radoen 9600 PRO[/quote:6dec3c2445] Dat lijkt mijn niet zo moeilijk de Radeo 9600 Pro die is beresnel!!! alleen ff een vraagje in wat voor systeem moet ie komen ?
Link naar reactie
[quote:0969c6cb9e="Vandread"]256 mb = marketing truukje... veel mensen die niet weten waar het over gaat denken: MEER IS BETER!!! HOGER GETAL IS GOEEEEED onzin dus.... die kaarten weten van ellende niet wat ze met 256mb moeten :roll: meestal gaan ze zelfs langzamer![/quote:0969c6cb9e] iemand uit mijn straat denkt zelfs dat een radeon 9200 met 256 mb sneller is dan een radeon 9800 pro met 128 mb :lol: ik zou trouwens voor de 128 mb versie gaan. (genoeg argumenten hierboven)
Link naar reactie
[quote:1f5a2e2da0="computer_nerdo"] iemand uit mijn straat denkt zelfs dat een radeon 9200 met 256 mb sneller is dan een radeon 9800 pro met 128 mb :lol: ik zou trouwens voor de 128 mb versie gaan. (genoeg argumenten hierboven)[/quote:1f5a2e2da0] Laat die persoon bij jou uit de straat maar eens wat testen lezen of langskomen op dit forum. 256mb heeft alleen nut bij een GeForce FX 5950 Ultra of Radoen 9800 PRO/XT en zelfs dan pas alleen als bij bepaalde games gebruik maakt van zware settings met FSAA4x Aniso 8x (16x). verder heeft 256mb geen enkel voordeel op dit moment. //edwinteems Merk maakt niet zoveel uit, allemaal wel ok. de Asus en Hercules zijn wat duurder door de naam, kwaliteit cooling en vele extra's aan software die ze geven. de Powercollor Bravo Edition is de enige R9600 PRO met sneller geheugen, de rest is allemaal gelijk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...