Ga naar inhoud

Zanussi 1410 5 jaar oud


Aanbevolen berichten

Ik zal alleen deze maar beantwoorden :) Meerdere oorzaken mogelijk. Verwijder bovenblad. Hangt de kuip nog aan de 2 (of 4) veren? Verwijder de plaat aan de achterkant. Zien de beide schokbrekers er nog goed uit (geen olie lekkage)? Hangt de kuip mooi recht? Kun je de trommel tov de kuip bewegen (omhoog/links/rechts/voor/achter)? Als dit allemaal goed is controleer dan de tacho spoel op de kop van de motor op een los contact/scheurtjes en controleer of het magneetje in het midden hiervan wel vast zit op de motor as. Je kunt hier lastig bij komen, kantel de machine naar achteren tegen een muur en je kunt er net bij.
Link naar reactie
Ik heb de motor er toch even onder vandaan gehaald, maar ik kon eigenlijk niets bijzonders ontdekken. Ik heb de kabeltjes gecontroleerd en ook even met een beetje perslucht het stof dat de kool borstels veroorzaken verwijderd. We hebben nu één was gedaan en hij draaide prima. Nu maar afwachten op een volgende keer, maar Harry alvast bedankt voor de snelle reactie. Ps. het slangetje van de nivo regelaar was aardig ingesleten deze heb ik even met tape versterkt.
Link naar reactie
De machine heeft 2 korte programma´s goed gedaan en we lieten de machine nu een 60 graden programma draaien en kregen na plusminus 3 kwartier de volgende melding, de lampjes voorwassen/wassen, spoelen, centrifugeren en deur blijven branden en het start-pauze lampje knippert. De machine gaat hier niet verder. Wie heeft hier een antwoord op.
Link naar reactie
Hoi Harry is was weer zover. Ik zag het volgende patroon, het lampje start/pauze knippert 2x met piepjes en het lampje einde 3x met piepjes. Ben benieuwd wat hier uit komt. succes en alvast bedankt. Hij deed vandaag 19 juni weer raar, weer alle lampjes. De knoppen start/pauze en extra spoelen vastgehouden met het volgende beeld; start/pauze 2x en einde 5x ???
Link naar reactie
E52 is wederom het probleem met je motor, borstels, tacho spoel of mogelijk de elektronica module. Als de motor en de tacho goed is controleer dan de module op losse contacten/gammel relais. Het gaat dan om de relais K2, 3 en 4. 2 en 3 bepalen de draairichting, 4 komt bij om de maximale centrifuge snelheid in te schakelen. E32 kan volgens mij niet, dat is een melding van de elektronische nivo regeleaar maar die zit niet in deze machine. Ik denk dat je deze verkeerd geteld hebt. E23 kan wel: probleem met afpompen.
Link naar reactie
Ik heb dit probleem ook, hij doet wassen spoelen en centrifugeren en dan springt de machines op de start/pauze knop (die gaat knipperen) i.p.v einde knop. De was is overigens wel klaar dan,alleen springt hij niet naar einde maar start/pauze Wat kan dit zijn? Er zit trouwens geen interval bij start/pauze. knippert gewoon regelmatig
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...