Ga naar inhoud

Van kleur verschietende monitor.


Aanbevolen berichten

Een half jaar geleden begon mijn monitor plotseling voortdurend van kleur te verschieten en te knipperen. In de veronderstelling dat mijn monitor toen z'n beste tijd gehad had heb ik een nieuwe gekocht. Nu, na een half jaar, gaat mijn nieuwe monitor dezelfde kuren vertonen :-? . Kent iemand dit probleem? Zou het ook aan de videokaart kunnen liggen? Hoe komt het in dat geval dat ik er eerst een half jaar geen last van heb gehad?
Link naar reactie
Wat is precies het verschijnsel? Komt er een gekleurde vlek op het beeld? Dan is er waarschijnlijk een magnetisch veld in de buurt van je monitor. Die zorgt er voor dat je monitor gepolariseerd wordt. Ook bij TV's komt dit verschijnsel wel voor. Demagnetiseren helpt dan meestal wel. Een TV reperateur zou dat voor ca. 10 euro wel moeten kunnen uitvoeren. Succes is niet altijd gegarandeerd. Je moet er daarna dus wel voor zorgen dat je de bron op spoort. Dit kan een adapter zijn van bijv. een telefoonoplader, maar ook een los magneet. Verkleurt het beeld doordat er 1 kleur weg valt? Dan is er vaak sprake van een slecht kontakt. Dit kan in de greafische kaart zitten, maar ook in de monitor kabel of in de monitor. Soms is het een pinnetje in de stekker die weggedrukt is. Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Link naar reactie
[quote:a6e104b60d="HermanH"]Komt er een gekleurde vlek op het beeld? Dan is er waarschijnlijk een magnetisch veld in de buurt van je monitor. [/quote:a6e104b60d] Nee, het zijn geen vlekken zoals bij magneten. Het betreft het hele scherm. [quote:a6e104b60d]Verkleurt het beeld doordat er 1 kleur weg valt? Dan is er vaak sprake van een slecht kontakt. Dit kan in de greafische kaart zitten, maar ook in de monitor kabel of in de monitor. Soms is het een pinnetje in de stekker die weggedrukt is.[/quote:a6e104b60d] Het beeld verkleurt inderdaad. Het wordt bijvoorbeeld overwegend roze of andere vage kleurtjes. Dat gaat echter "flikkerend". Het beeld knippert als het ware alle kleuren op. Ik gebruik bij deze monitor overigens een andere kabel dan bij de vorige monitor. Aan de kabel kan het denk ik dus niet liggen. Zou het wat helpen als ik de videokaart een keer opnieuw zou plaatsen? Of stofvrij maken o.i.d.?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...