Ga naar inhoud

Welke monitor (17") moet ik kopen??


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik wil een nieuwe monitor kopen: een 17" scherm met een plat beeld en onder de eur. 200. Ik ben vanmiddag in Utrecht bij computerland, dynabyte en paradigit geweest, maar ik weet helemaal niet meer welke ik moet kiezen... :-? Eerst wilde ik de Philips 107b40 kopen bij Paradigit, omdat ik een grote resolutie wilde gaan draaien (1280x1024). Ik vond dat echter toch wel erg klein (b.v. bij websites e.d.). Dus dan wordt het toch 1024x768 --> is goedkopere monitor. Ik heb nu een lijst van de volgende monitoren: - Philips 107B40 eur. 199 - Lg 775FT (flatron) eur. 175 - Philips 107T4 eur. 169 - iiyama Lm 704 UTA ?199 (heb ik niet in de winkel naar gekeken, maar zag ik op de prijslijst van Paradigit) Wat ik nu wil weten is: - als je 1 van deze monitoren hebt, wat is je mening erover - is 1280x1024 wel een goede resolutie in spellen (Warcraft III, generals, af en toe een shooter), zodat het toch beter is de Philips 107B40 te kopen (ik heb nu een GeForce 4mx440, maar ben van plan volgend jaar een nieuwe videokaart te kopen) Alvast Bedankt...
Link naar reactie
voor spellen geldt (sorry voor spellingsfout :oops: ) meestal dat een hogere resolutie minder blokkerig beeld geeft dus dan heeft die philips toch wel de beste kans je kan trouwens naar mijn idee toch het best gewoon rondkijken (zoals je al gedaan hebt) en dan kijken welke naar jou idee het mooiste beeld geeft met een crt scherm zit je namelijk niet met dooie pixels lage reactie tijd enz. dus gewoon voor het beeld gaan dat je het mooist vindt :oops:
Link naar reactie
[quote:9870344e75]dus gewoon voor het beeld gaan dat je het mooist vindt[/quote:9870344e75] Zelf vind ik het moeilijk te oordelen welke het beste is (bij elke winkel hebben ze weer ander beeldschermen). En bij alle winkels (behalve dynabyte) waren er meerdere beeldschermen tegelijk op 1 pc aangesloten, dus werd de beeldkwaliteit sowieso slechter en kreeg de 1 meer signaal dan de andere omdat sommige monitoren samen met 1 kabel aangesloten waren op de switch. Vergelijken is dan moeilijk. Daarom vraag ik wat anderen van deze monitoren vinden...
Link naar reactie
Hmm, lees de test in de CT van deze maand maar eens door. Bepaalde schermen scoren een stuk lager qua beeldkwaliteit, en dan vooral de B-merken zoals Hansol e.d. Overigens, ik zag dat je in een ander topic iemand verbetert die "als" en "dan" door elkaar haalt. Mag ik je erop wijzen dat het "voor spellen geldt" moet zijn in plaats van "voor spellen geld"?
Link naar reactie
Ik denk dat ik vandaag de Phipips 107B40 bij Paradigit ga kopen. Dit met het oog op de toekomst (als ik een keer een nieuwe videokaart koop, is het misschien fijn om sommige spellen in 1280x1024 te spelen). Ik ben nl. van plan om deze monitor een tijdje te gaan gebruiken.... ALs je nog opmerkingen over deze monitor hebt, post ze dan ff :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...