Ga naar inhoud

Verversingsfrequentie monitor


Aanbevolen berichten

Ik heb een Sony Multiscan 200 ES monitor, 17" en een maximale resolutie van 1280x1024. Volgens de handleiding kan deze monitor op de hoogste resolutie slechts een verversingsfrequentie aan van 60 Hz. Ook Windows XP zegt dat ik maar 60 Hz tot mijn beschikking heb. Wanneer ik het vinkje weghaal bij "Hide modes that this monitor cannot display" dan heb ik aanzienlijk meer opties. De eerstvolgende is 70 Hz en als ik dat probeer doet de monitor het ook. Ik hoor geen enge geluidjes, geen hoge pieptonen of iets dergelijks. Kan ik op deze verhoogde verversingsfrequentie gaan draaien of blijf ik liever safe en neem ik genoegen met die 60 Hz of een lagere resolutie?
Link naar reactie
70 Hz komt dichter bij die 75 Hz, daarom vraag ik het. Maar misschien kan ik beter bij 1152x864 blijven, dat draait ie wel op 75 Hz. Denk dat ik maar eens ga sparen voor een 17" tft of een 19" crt. Welke van die twee raden jullie me aan? Ik doe veel internet werk en programmeerwerk en als ik tijd over heb game ik, spelletjes zoals de unreal serie en zo.
Link naar reactie
Je weet overigens dat een 17" TFT maar iets kleiner is dan een 19" CRT? De beelddiagonaal verdwijnt nl. niet gedeeltelijk achter een plastic rand, zoals bij een CRT, maar is ook echt 17". Wel zit je vast aan een bepaalde resolutie, omdat ie alleen op één resolutie scherp is. In dit geval is dat 1280 x 1024, overigens dezelfde resolutie die je op een 18" en de meeste 19" zult tegenkomen.
Link naar reactie
[quote:f73704436b="DarkScribe"]Ja, dat wist ik, daarom ook de vraag welke in mijn geval beter is, de 19" crt of de 17" tft. :D[/quote:f73704436b]Het is geen kwestie van beter/slechter maar een kwestie van praktischer (denk ik). Mijn voorkeur gaat uit naar de CRT omdat je dan nog eens een keer een andere resolutie kunt kiezen als dat nodig mocht zijn (en dat zal ook nog wel een poosje zo blijven).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...