Ga naar inhoud

nieuwe kaart; 2D + videobewerking; --> welke?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen. Het moet een modern, up-to-date systeem worden dat zeker nog een tijdje (~ 2 jaar) mee moet gaan. (--> Asus A7N8 Deluxe, Athlon XP2700+, 512MB, Maxtor 80GB S-ATA, WinFast TV2000XP Deluxe). Echter, op gebied van de recente ontwikkelingen binnen de grafische kaarten ben ik echter geen expert... :roll: Vandaar mijn vraag tot advies! * Naast kanoorwerk zal de PC met name gebruikt worden voor [b:c384c4e3e3]videobewerking[/b:c384c4e3e3] (dus GEEN 'zware' 3D-spellen). * In eerste instantie wil ik er een CRT (17 of 19 inch; eerste al in bezit, laatste eventueel nu ook kopen) monitor op aansluiten maar ik wil ook de mogelijkheid openhouden om later een TFT monitor aan te kunnen sluiten. * Budget voor kaart: 150-250 euro. Voor zover ik kan inschatten heb ik dus niet de nieuwste GeForce of ATI kaart nodig, maar kan ik waarschijnlijk toe met een wat oudere telg uit deze families. Maar welke dan?? Of kan ik voor mijn specifieke toepassingen beter voor een Matrox of ander merk kiezen?? Ik heb al reeds de FAQ hier gelezen en bij Tom's Hardware/Anand's Tech/etc. eens rondgeneusd. Echter, alles wat hier en daar de klok slaat is het nieuwste '3D-geweld', en dit is dus niet echt voor mij van toepassing... Vandaar dat ik graag verneem welke grafische kaart voor dit soort werk door jullie wordt aangeraden. BVD, Guido
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...