Ga naar inhoud

Omega drivers


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal ik heb een vraag. Als je je 9500 kaart flashed naar een 9700 pro kun je dan de laattste optie gebruiken bij de omega drivers? Dit staat er daar: [img:2e1f0badc4]http://members.lycos.nl/ellpoen/plaatjes/hoi.jpg[/img:2e1f0badc4] en dit staat eronder: [img:2e1f0badc4]http://members.lycos.nl/ellpoen/plaatjes/hoi2.jpg[/img:2e1f0badc4]
Link naar reactie
Staat er toch echt gewoon in hoor. :roll: Omega Drivers: De zogeheten "Omega" drivers zijn aangepaste ATI drivers. De laatste versie (Omega 2.4.78 WinXP) is gebaseerd op de Catalyst 3.7 driver. Deze Omega drivers zijn ideaal voor de overklokker cq tweaker, leest voor het instaleren van deze driver eerst de "readme". De ATI Omega driver kunt u vinden op: http://www.driverheaven.net/downloads/index4.htm De Omega drivers hebben geen Control Pannel nodig, deze zit ingebouwd. Met deze Omega drivers is het ook mogelijk om de Radeon 9500 te instaleren als een Radeon 9700 omdat deze driver ook gepatched is. Let op!: De Omega Radeon 9500 naar 9700 hack werkt alleen met de WindowsXP drivers, niet met de Windows 98 drivers! De Hardware Methode U kunt dan nu de bios flashen van uw Radeon 9500 om er een 9700 PRO van te maken.. Een bios voor de radeon 9500 of 9700 om te kunnen overklokken kunt u Hier vinden, of op deze site, hier zijn de nodige biossen met vermelding van geheugen soorten te vinden, dit is erg belangrijk omdat niet alle biossen goed functioneren met bepaalde type geheugen. Let op!! Wees voorzichtig met het flashen van uw videokaart bios, uw garantie kan vervallen!! Voor het flashen van de videokaart gebruikt u “Ati flash”, deze kunt u hier en hier downloaden. Ati flash en de nieuwe bios zet u op een “bootable” floppy en uw start vervolgens uw pc op met deze floppydisk ipv dat u normaal windows opstart. Als u te weinig ruimte hebt op uw floppydisk kunt u ook 1 bootfloppy nemen en 1 aparte floppy voor uw bios en flashtool. Als alles goed is gegaan komt u nu in een “ms-dos” omgeving: A:> Voordat u uw videokaart flashed maakt u eerst een backup van uw huidge bios, dit kan met ATI flash door het volgende commando te gebruiken ATIFLASH -s 0 backup.bin. U doet er daarna verstandig aan om een recovery disk te maken, wij noemen die hier De Baxcorp disk. Hoe een dergelijke diskette is te maken kunt u in de videokaarten FAQ vinden onder de vraag: * Hoe flash ik de bios van mijn Ati Radeon 9x00 videokaart? Hierna kan u uw bios overschrijven met de bios die u op uw floppy heeft gezet. [b:589c365f26]Dit doet u door het commando: Atiflash -f -p 0 naamvandebios Een voorbeeld voor als u de 978004p.bin bios gebruikt, u voert dan het volgende commando in: Atiflash -f -p 0 978004p.bin. De bios is nu vervangen voor de nieuwe bios, u kunt nu uw pc herstarten en Windows weer ingaan. [/b:589c365f26]
Link naar reactie
[quote:774b61f137]u kunt nu uw pc herstarten[/quote:774b61f137] kun je dan gewoon op reset drukken of niet. Heb hem gisteren geflasht met de goede bios maar als ik de computer weer opnieuw opstart dan staat er dat ik nog steeds een radeon 9500 heb en dan run ik 3dmark en dan hen ik die 4 extra pipelines niet eens geopent dus moet ik nog steeds voor de hacked driver optie kiezen :roll: :evil:. Terwijl hij toch eigenlijk moet aangeven dat je een 9700 pro hebt of niet? :roll:
Link naar reactie
nee, is dus niet gelukt :( . Heb toenet 3dmark gedraaid en haal maar 17 frames/ps twerwijl ik anders altijd 30 frames haalde. Terwijl ik het met de goede bios heb geflasht. Misschien weet jij een goede oplossing of een ander bios die je kan vinden.Ik heb infeneon geheugen 3.3ns. edit: wat wel raar is dat toen ik na de flash wel de clocksnelheden als een 9700 pro had maar de pipes waren niet geopend :cry:
Link naar reactie
[quote:806acd6f01="remon12"]hey bedankt diniz, hier heb ik wat aan :lol: . Maar nu heb ik eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag die ik aan het begin stelde. Als je daar nog antwoord op kan geven zal het helemaal toppie zijn :)[/quote:806acd6f01] De driverhack 9500-9700 zorgt ervoor dat de 4 extra pipelines aangezet worden. Denk niet dat dat lukt met de 9700-9800 hack maar je kunt het altijd proberen.
Link naar reactie
[quote:2aab608ef9="remon12"]hey diniz en sauron bedankt voor jullie hulp. Ik kom nu met de core op 400 Mhz en de mem op 340. En diniz, heb jij dit nog niet geprobeerd dan? En je kaart kan er toch niet van stuk gaan he, als je die [9700-9800] hack gebruikt :-?[/quote:2aab608ef9] Nee nog niet eigenlijk... Lijkt me niet iig dat hij ervan kapot kan gaan. Kun je de winst iets spefieker omschrijven? Je kon eerst niet zo hoog ocen? Ik haal dat nu ook namelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...