Ga naar inhoud

Ti 4200 of FX 5200?????????


Aanbevolen berichten

Hallo, Binnenkort stel ik mijn eigen computer samen. Er is alleen nog een probleem. Ik weet niet welke videokaart ik moet kiezen. ik zit te denken aan een Ti 4200 met 64 Mb geheugen of een FX 5200 met 128 Mb geheugen. De Ti 4200 is sneller, maar wel ouder en hij is niet direct 9 compatible. Welke 3d kaart moet ik nemen??????
Link naar reactie
Een Radeon 9600 Pro is ongeveer 170 euro. (check de pricewatch), dat is 100 euro meer dan een FX 5200. Is veel geld, maar voor games het het wel waard (IMHO) Waarom? - De kaart is vele male sneller - DX9 is bruikbaar (De 9600 pro was in de eerste tests sneller dan de FX5900U in HL2) - in DX8 en wat oudere spellen is FSAA en AF bruikbaar (beeldverbeteraars)
Link naar reactie
[quote:17c43bc771="Heiden"][quote:17c43bc771="pascalheister"]iets meer waar voor je geld: je kunt ook voor een Ati kaart gaan radeon 9500/9700 128mb ofzo[/quote:17c43bc771] Helaas zijn die niet meer verkrijgbaar. Of je moet er heel toevallig tegenaan lopen. Dan zou het idd een mooie keuze zijn.[/quote:17c43bc771] via tweakers.net pricewatch zijn er nog wat te vinden, maar het wordt wel minder. http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49
Link naar reactie
[quote:3e53d28cf4="pascalheister"]via tweakers.net pricewatch zijn er nog wat te vinden, maar het wordt wel minder. http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49[/quote:3e53d28cf4] Ga dan maar eens in de webshops van die bedrijven zelf kijken. Dat ze in de pricewatch staan geeft nog niet aan de de winkels de kaart ook werkelijk hebben. De laatste winkel waar ik ze heb gezien was bij Maxpert. Maar ook daar zie ik ze nu niet meer.
Link naar reactie
[quote:3daea20c66="Alexander Online"]512 MB is beter, maar dat is al gelijk 50 euro duurder. Naar mijn ervaring draait het met 256 mb ook wel redelijk hoor. Maar de 9600 is toch veeel; duurder dan een 4200/fx5200?[/quote:3daea20c66] Mijn ervaring is dat 512 mb geheugen werkelijk zeer wenselijk is, zeker als je games onder windows xp speelt. Ik speel UT 2003 met een Ti 4200 (64 mb). Nadat ik mijn geheugen had verhoogd van 256 naar 512 mb liep het spel plotseling een stuk soepeler (de gemiddelde framerate is toen namelijk met 10 frames gestegen, dat maakte net het verschil). Ik zou toch echt meteen voor die 512 mb ram gaan, zeker als je de wat nieuwere games speelt.
Link naar reactie
[quote:dde6ca7993="carlobernardini"]ik zou voor de TI gaan, de FX maakt af en toe wat kleine foutjes... de fx kan je wel makkelijk naar een pro versie tunen... Maarre, ik zou voor een radeon gaan inplaats van die twee... 9500 is idd een goede keuze :P[/quote:dde6ca7993] Inderdaad een late reactie. En een FX naar Pro tunen :-? Je bedoelt overklokken naar senlheden van een Ultra. Zoals het er nu staat lijkt het of je van een GeForce FX een Radeon 9x00 Pro kunt maken. :P Was het maar zo'n feest. En dan nog een punt: 9500 is bijna niet meer te krijgen, je moet geluk hebben wil je er nog eentje vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...